مشاغل زودبازده سهم مهمي دراشتغالزايي نسل جوان به عهده دارند
معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تهران : ۸

مشاغل زودبازده سهم مهمي دراشتغالزايي نسل جوان به عهده دارند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۴:۴۸ | ۴ دقیقه

معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تهران گفت:مشاغلي كه در بخش" آي سي تي" و كسب و كارهاي نوين فعال شده است با كمترين سرمايه گذاري بيشترين بازده را دارند و استارت آپ ها سهم مهمي در اشتغالزايي به عهده دارند كه مورد حمايت هستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران، امامي امين، معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تهران درجلسه اعطاي تسهيلات اشتغال زا با بيان اينكه دغدغه اصلي حاكميت اشتغالزايي است گفت: در حال حاضر  منشأ بخش زيادي از پرونده هاي قضايي و مشكلات اخلاقي و خانوادگي موضوع اشتغال و رفاه است.

وي افزود: امروز در بسياري از شاخص هاي اجتماعي با كشورهاي توسعه يافته فاصله داريم كه يكي از دلايل آن هدفگذاري هاي غلط در شكل گيري اقتصاد پويا بوده است.

امامي امين ،به سهم ١٢٦ هزار  نفر اشتغالزايي استان تهران در سال ٩٦ اشاره كرد و گفت:بخش زيادي از جمعيت  و نيمي از درآمد كشور در استان تهران است و ١٧ هزار واحدصنعتي و ٣٤ شهرك صنعتي در استان تهران فعال است درحاليكه واحدهاي صنعتي با نيمي از ظرفيت واقعي خود فعاليت مي كنند.

معاون امور اقتصادي استانداري تهران با بيان اينكه در استان تهران همكاري بدنه مديريت راهبردي حوزه اقتصادي بين بخش حاكميتي و خصوصي نياز است،تصريح كرد: جمعيت گسترده اي از مهاجرت نسل جوان از روستاها به شهر در پي اشتغال هستند و مشاغل زودبازده سهم مهمي دراشتغالزايي نسل جوان به عهده دارد.

وي ادامه داد: مشاغلي كه در بخش" آي سي تي" و كسب و كارهاي نوين فعال شده است با كمترين سرمايه گذاري بيشترين بازده را دارند و استارت آپ ها در  اشتغالزايي سهم مهمي به عهده دارند.

امامي امين با بيان اينكه ميزان اشتغالزايي استان تهران در سال ٩٦ بيش از  سهمي است كه در برش استاني تعيين شده است، عنوان كرد: شركت هاي استارت آپ و كسب و كارهاي نوين بيش از ٢٠ هزار شغل در استان ايجاد كرده اند كه نياز است سهم اشتغالزايي هريك از اين شركت ها در سامانه رصد اشتغالزايي استان تهران ثبت شود.

معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تهران با اشاره به اينكه بخش خصوصي در كاهش نرخ رشد بيكاري نقش مهمي دارند تأكيد كرد: بايد با كمك بخش خصوصي در ايجاد اشتغال فراگير  اميد را در جامعه افزايش دهيم.

برچسب‌ها: استارت‌آپاشتغال‌زاییمعاون امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري تهرانمحمد امامی امین
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.