شکست ۲۴۵ میلیون دلاری اوبر در دادگاه
اسراری که فاش شدند: ۸

شکست ۲۴۵ میلیون دلاری اوبر در دادگاه

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۱۱/۲۵ - ۱۰:۲۲ | ۴ دقیقه

این پرونده حقوقی حدودا یک سال پیش به دلیل انتقال برخی از اسرار و فایل های مرتبط با تکنولوژی خودران گوگل به اوبر باز شد.

به گزارش دیجیاتو، این روزها تب فناوری خودران بسیار بالا گرفته و بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک در این زمینه در حال تحقیق و توسعه هستند. اوبر یکی از این کمپانی های نوپاست که قصد دارد به عنوان یکی از پیشگامان زودتر از رقبا پای فناوری خودران را به صنعت حمل و نقل و تحویل کالا باز کند.

این شرکت کالیفرنیایی اخیرا اعلام کرده که به یکی از رقبای اصلی خود یعنی ویمو ۲۴۵ میلیون دلار غرامت پرداخت خواهد نمود. دلیل این امر به پرونده ای حقوقی مربوط است که به این دو کمپانی جریان دارد.

در این پرونده مقامات ویمو مدعی هستند که اوبر به صورت غیر قانونی از برخی از تکنولوژی ها و اسرار تجاری این شرکت استفاده کرده است، هر چند آقای دارا خسروشاهی مدیر عامل اوبر اعتقادی به این موضوع نداشته و آن را رد می کند.

آقای خسروشاهی در این باره گفته اوبر تکنولوژی خودران را صرفا با تکیه بر تحقیقات خود توسعه می دهد. وی همچنین افزوده که نسبت به این مناقشه و نحوه برخورد مدیر عامل پیشین با آن متاسف است.

با توجه به همکاری اوبر و آلفابت آقای خسروشاهی نسبت به بسته شدن هر چه سریع تر پرونده ابراز امیدواری کرده است. بد نیست بدانید این غول دنیای تکنولوژی جزو سهامداران اوبر به شمار می رود.

این پرونده حقوقی حدودا یک سال پیش به دلیل انتقال برخی از اسرار و فایل های مرتبط با تکنولوژی خودران گوگل به اوبر باز شد. در فوریه ۲۰۱۷ بود که ویمو اوبر را به استفاده از حداقل هشت اسرار تجاری مرتبط با فناوری خودران متهم کرد.

در آن زمان ویمو ادعا کرد که اوبر با تملک استارتاپ Otto به برخی از فایل های گوگل دست یافته است. این استارتاپ توسط یکی از مهندسین پیشین گوگل به نام آنتونی لواندوفسکی بنیانگذاری شده؛ گفته می شود این شخص ۱۴۰۰۰ پرونده را که برخی از آنها با اسرار تجاری ویمو در ارتباط هستند، به استارتاپ Otto منتقل کرده است.

به هر ترتیب کارشناسان معتقدند که با پرداخت مبلغ غرامت هر دو شرکت به خواسته های خود خواهند رسید، هر چند شاید رضایت کامل هیچ یک از طرفین حاصل نشود.
برچسب‌ها: اوبرگوگلدادگاه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.