تاثیر مستقیم شخصیت مدیر روی کارمندان
منبع استرس شغلی ۷

تاثیر مستقیم شخصیت مدیر روی کارمندان

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۱۳:۳۱ | ۳ دقیقه

مدیریت بد، باعث می شود کارمندان سطح بالایی از استرس را تجربه کنند.

نوپانا: محققانی که روی بهبود فضای کاری و پایین آوردن سطح استرس شغلی کار می‌کنند، معتقدند مدیران بد شامل دو دسته می‌شوند: آن‌هایی که کارایی کمی دارند، که در اصطلاح به آن‌ها مدیران ناکارآمد می‌گویند و آن‌هایی که همیشه ناراضی و عصبانی هستند، یا همان مدیران عبوس.

هر دو دسته، باعث می‌شوند کارمندان با استرس زیادی دست و پنجه نرم کنند. مدیران ناکارآمد قصد آسیب زدن به کسی را ندارند. اما سطح دانش و کارایی پایین آن‌ها، باعث بالا رفتن فشار کاری و ایجاد مشکلات زیادی در محیط کار می‌شود.

در مقابل مدیران عبوس، رفتارهای مخرب از خود بروز می‌دهند و به دیگران اجازه ایجاد حس ارزشمندی را نمی‌دهند. این رفتار آن‌ها ریشه در خودشیفتگی، نیاز به قدرت و روان‌پریشی دارد. گویا آن‌ها از آزار دیگران لذت می‌برند.

همان‌طور که گفته شد، هر دو دسته از این مدیران، در محیط کار استرس زیادی به‌وجود می‌آورند. یعنی آن‌ها به جای این‌که استرس را از روی کارمندان بردارند، خود منبع استرس هستند و از چنین محیط کاری نباید توقع پیشرفت و توسعه داشت، یا اگر این اتفاق می‌افتد باید توجه کرد که کارمندان متحمل چه فشار سنگینی می‌شوند. فشاری که در بلند مدت به هرکدام از آن‌ها صدمات جبران‌ناپذیری وارد می‌کند.

شناخت این خصیصه‌ها در بررسی یک کسب‌وکار و شرایط بهبود و پیشرفت آن بسیار مهم است و از قلم انداختن تاثیر مدیریت روی زیردستان، هرگونه تحقیق و بررسی را بی‌معنا می‌کند.

همچنین درباره این موضوع بخوانید: (25 نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت)

برچسب‌ها: روان‌شناسی موفقیت کسب‌و‌کار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا