25 نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت
قسمت چهارم ۸

۲۵ نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۱۱:۰۹ | ۳ دقیقه

مدیریت، فقط انجام امور اداری نیست و شامل نکات مهمی می‌شود.

 نوپانا: بهتر شدن شما به‌عنوان مدیر، بهتر شدن تیم است. تشویق، انگیزه دادن و آماده کردن شرایط پیشرفت تیمی، کار شماست. قسمت چهارم:

16- تیمی پاسخگو بسازید

پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری اعضا، به آن‌ها این حس را می‌دهد که صاحب بخشی از کار هستند. وقتی افراد اجازه حرف زدن و بیان ایده‌های خود را داشته باشند، می‌توانند اهداف تازه‌ای طراحی کرده و از پتانسیل خاص خود در زمینه بهبود فضای کار بیشترین استفاده را داشته باشند.

17- سوال کنید

تا از تک تک افراد سوال نشود، نمی‌توان به‌طور حتم گفت که همه راضی هستند. ممکن است بعضی از اعضا ایده‌ای داشته باشند و تا از آن‌ها پرسیده نشود جسارت بیان آن‌را نداشته باشند. سوال پرسیدن همیشه به شما اطلاعات ارزشمندی داده و اعتماد اعضای تیم را افزایش می‌دهد.

18- دانش خود را عرضه کنید

ممکن است شما کاریزمای زیادی داشته باشید، اما اگر در زمینه‌ای متخصص نباشید، حساب زیادی روی شما باز نمی‌کنند. در واقع کسی کاریزمای شما را جدی نمی‌گیرد مگر اینکه در کنار مدیریت صحیح، از نظر علمی نیز سطح مطلوبی داشته باشید.

19- منعطف باشید

همه اعضای تیم شخصیت مشابه به هم ندارند. باید بدانید روش مدیریت هرکدام به چه صورت است. این‌کار نیاز به انعطاف فکری دارد. بعضی از افراد را باید بیشتر از بقیه کنترل کرد و عده‌ای دیگر در حالتی که بیشترین احساس استقلال را داشته باشند، بهتر کار می‌کنند.

20- درک درستی از هدف داشته باشید

مدیران، نسبت به سایر اعضای تیم، بار سنگین‌تری روی دوش دارند. سرنوشت کسب‌وکار و افراد تیم، وظیفه‌ای است که روی دوش مدیر است. وقتی از آن‌چه قرار است انجام دهید کاملاً آگاه باشید و بر اساس آن مدیریت کنید، اعتمادبه‌نفس شما بیشتر می‌شود و این ویژگی مثبت به سایر اعضای تیم نیز منتقل می‌شود.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعد بخوانید

25 نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت (قسمت اول)

25 نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت (قسمت دوم)

25 نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت (قسمت سوم)

 

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا