رقابت‌های جناحی به کارآفرینان ضربه می‌زند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ۹

رقابت‌های جناحی به کارآفرینان ضربه می‌زند

توسط المیرا بابایی | ۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۱۰:۳۰ | ۵ دقیقه

در راستای فرمایشات رهبر انقلاب از کسب‌وکارهای نوپا حمایت‌ شود، چرا که بزرگترین مشکل کشور اشتغال است.

نوپانا: غلامعلی جعفرزاده، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از آنجایی‌که کسب‌وکارهای نوپا بیشتر مبتنی بر فناوری اطلاعات هستند و نسبتا نیاز به سرمایه‎‌گذاری کمتری دارند، با استقبال بی نظیر مردم خصوصا نسل جوان مواجه شده‌اند.

او افزود: این نوع کسب‌وکارها که بسیار نوآورانه و متفکرانه و براساس نیازواقعی مردم راه‌اندازی می‌شوند، اتفاق مثبتی را در جذب نخبگان دانشگاهی رقم زده است.

جعفرزاده با اشاره به لزوم حفظ نخبگان در کشور افزود: طبیعتا نخبگان تمایل چندانی به مشاغل سنتی نشان نمی‌دهند و لازم است مسئولان شرایط کاری مناسب را فراهم کنند تا کشور از نیروی خلاقیت و فکری آنان بی‌نصیب نماند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یکی از راهکارهای حفظ نخبگان در کشور، توسعه کسب وکارهای نوپای فناورانه است. در صورتی‌که زیرساخت‌ها، فراهم و با ارایه تسهیلات گوناگون، مسیر برای ادامه راه نخبگان هموار شود، این اتفاق ارزشمند رخ می‌دهد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: چنانچه استارت‌آپ‌ها در مسیر خود با مشکلات مختلفی از قبیل قوانین سخت و دست‌وپاگیر مواجه شوند، باید مشکلات خود را از طريق تشکل‌های قانونی صنفي پیگیری کنند. دولت نیز با ارایه لوایح ممکن به مجلس، اقدامات لازم را انجام دهد.

جعفرزاده درخصوص نحوه تعامل دولت و مجلس در زمینه حمایت از استارت‌آپ‌ها گفت: بخش خصوصی راه خود را پیدا کرده است و دولت نیز با حمایت از بخش خصوصی می‌تواند بازیگر مناسبی در عرصه اقتصادی باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: با توجه به آن‌که رهبر انقلاب فرموده‌اند مسئله اصلی جنگ اقتصادی است و از طرفی کارآفرینان اکوسیستم استارت‌آپی در خط مقدم این جنگ قرار دارند، بنابراین در راستای این فرمایشات، باید از این کسب‌وکارها حمایت‌های اساسی شود چرا که بزرگترین مشکل کشور اشتغال است.

جعفرزاده افزود: حمایت از استارت‌آپ‌ها باید در کوتاه‌مدت در دستورکار قرار گرفته و موانع موجود رفع شود.

او در پایان با اشاره به اینکه برخی به دلیل رقابت‌های سیاسی و جناحی رزمندگان جنگ اقتصادی را هدف قرار داده‌اند اظهار داشت: متاسفانه بعضی از گروه‌ها به بهانه این رقابت‌ها، ناامیدی فعالان کارآفرین و رزمندگان جنگ اقتصادی را رقم می‌زنند و با هدف قرار دادن آنها باعث دلزدگی شده‌اند. در صورتی که نباید در این حوزه جناحی برخورد کرد چرا که این کسب‌وکارها منافع ملی را به همره دارند و مربوط به دسته یا گروه خاصی نیستند. لازم است با نظارت همه جانبه دولت و نهادهای مربوطه، دست این گونه افراد سودجو کوتاه شود.

(همچنین درباره این موضوع بخوانید: (سربازان جنگ اقتصادی را دلزده نکنیم)

برچسب‌ها: استارت‌آپایرانفرهنگ و جامعهاشتغالاقتصاد مقاومتی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره المیرا بابایی

المیرا بابایی

المیرا بابایی دانش‌آموخته کارشناسی پژوهشگری اجتماعی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی و رفاه اجتماعی و کارشناسی خبرنگاری است. او 13 سال سابقه خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور را دارد. المیرا بابایی در زمینه اقتصاد و استارت‌آپ‌ها قلم می‌زند.