25 نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت
قسمت اول ۸

۲۵ نکته مدیریتی برای ترغیب تیم به سمت موفقیت

توسط محمد پویا | ۱۳۹۵/۱۱/۳۰ - ۱۴:۱۶ | ۴ دقیقه

مدیریت، فقط انجام امور اداری نیست و شامل نکات مهمی می‌شود.

 نوپانا: بهتر شدن شما به‌عنوان مدیر، بهتر شدن تیم است. تشویق، انگیزه دادن و آماده کردن شرایط پیشرفت تیمی کار شماست. تمرکز روی اهداف شخصی، برای تیم و موفقیت کسب‌وکار شما سودی ندارد. این 25 نکته، تیم شما را به سمت تعالی هدایت می‌کند.

1- نیازهای آن‌ها را بدانید

بهترین راه برای دانستن اینکه اعضای تیم شما چه نیازهایی دارند، گوش دادن به آن‌ها است. گاهی یک بار شنیدن ساده حرف‌های کارمندان، به شما کمک می‌کند تا بر اساس نیاز آن‌ها در شرایط کاری، تغییرات بزرگ و مفیدی ایجاد کنید.

2- محترمانه رفتار کنید

خیلی‌ها این کار را با هدیه دادن انجام می‌دهند. این‌ کار بدی نیست، اما بیشترین چیزی که یک کارمند می‌خواهد و با آن انگیزه کاری‌ مضاعفی می‌گیرد، احترام است. آن هم احترامی که از سمت شما است. از کار و فداکاری‌های افراد قدردانی کنید. این کار بازده تیم را چند برابر می‌کند.

3- موشکافی نکنید

یک مدیر واقعی، عقب می‌ایستد و به اعضای تیم اجازه می‌دهد بدون اینکه سایه‌ او بر سر آن‌ها سنگینی کند، کارشان را بکنند. اگر معتقد هستید در بخش استخدام درست عمل کرده‌‌اید، پس برای انجام کارها به اعضای تیم اعتماد کنید. هیچ نیازی به سرک کشیدن و موشکافی نیست. اگر هم فکر می‌کنید فرد ناتوانی را استخدام کرده‌اید که باید در این مورد تصمیم دیگری بگیرید.

4- الگو باشید

عادات و نحوه‌ مدیریت شما روی ذهنیت افراد تیم تاثیر مستقیم می‌گذارد. اگر خودتان از زیر کار در بروید و نامنظم باشید، هرگز نمی‌توانید تیمی را به‌درستی مدیریت کنید و الگوی عده‌ای باشید. بزرگترین اشتباه این است که بخاطر خودخواهی کار خودتان را به اعضای تیم بسپارید.

5- دوست داشتنی باشید

خود را در اتاق حبس کردن و کم رفت‌وآمد کردن، کار مدیران ضعیف است. در دسترس نبودن، ذهنیت اشتباهی است که مدیریت سنتی به‌عنوان نشانه قدرت در اذهان جا انداخته است، اما در کسب‌وکار مدرن، این کلیشه اشتباه کاملا از بین رفته است. اعضای تیم باید بتوانند بدون نگرانی به سراغ شما بیایند و با شما صحبت کنند.

ادامه مطلب را در قسمت‌های بعدی بخوانید.

برچسب‌ها: کسب‌و‌کاراستارت‌آپموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا