از بازارآرایی تا ادغام شرکت‌ها در برندینگ
شروعی برای برندسازی (قسمت شصت‌وهشتم) ۸

از بازارآرایی تا ادغام شرکت‌ها در برندینگ

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۱۴:۰۰ | ۳ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپای شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌ کند.

نوپانا*: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌‌اند و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم.

قسمت شصت‌وهشتم:

بازارآرایی

این اصطلاح تعاریف گوناگونی دارد. خرید، توزیع و فروش کالا در سطح خرده‌فروشی، نمایش کالا در زمان و مکان مناسب با استفاده از تبلیغات و طرح‌های تشویقی، عرضه جذاب و در معرض دید قرار‌ دادن کالا در فروشگاه، برخی از این تعاریف هستند.

البته در ایران، این اصطلاح بیشتر به معنای چندمان کالا و همچنین تزئین نقطه فروش با ابزار‌های تبلیغاتی گوناگون مانند انواع آویز و نصب استیکر (Sticker) به کار می‌رود. همچنین به نوعی از فعالیت‌های بازاریابی گفته می‌شود که در آن از شهرت و اعتبار یک برند برای فروش محصول دیگری بهره می‌برند.

(همچنین بخوانید: چهار عنصر کلیدی در برنامه بازاریابی)

ادغام شرکت‌ها

به‌گزارش نوپانا، به نوعی از به هم پیوستن و متحد‌شدن ۲ یا چند شرکت و تشکیل یک هویت جدید (یک شرکت جدید)، ادغام می‌گویند. به طور معمول یکی از شرکت‌ها، دیگر شرکت‌ها را از سقوط نجات می‌دهد.

ادغام‌ها اغلب در فضای دوستانه و به دور از تنش اتفاق می‌افتند و مدیران شرکت‌ها برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کنند؛ اما در بعضی موارد نیز وقوع این ادغام‌ها با درگیری و تنش همراه است. علت وقوع آن این است که یک شرکت در طی یک اقدام سریع، بیشترین سهام یک شرکت را خریداری می‌کند.

قسمت پیشین:

قسمت ‌‌‌شصت‌وهفتم

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: بازارآراییبرندسازیادغام شرکت‌هابرندینگکسب‌وکار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.