بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان ارزش داریم
موسس نت‌برگ: ۸

بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان ارزش داریم

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۱۱:۵۰ | ۵ دقیقه

به نقل از دیجیاتو، هلدینگ کسب‌وکار نوین‌ ایرانیان که شرکت مادر استارت‌آپ‌هایی همچون نت‌برگ، چیلیوری، تیک8، سرمیز و دکتر دکتر است، برای اولین بار و پس از ۷ سال از زمان تاسیس، از طریق صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه آرمانی جذب سرمایه کرده است.

نوپانا: به نقل از دیجیاتو، هلدینگ کسب‌وکار نوین‌ ایرانیان که شرکت مادر استارت‌آپ‌هایی همچون نت‌برگ، چیلیوری، تیک8، سرمیز و دکتر دکتر است، برای اولین بار و پس از ۷ سال از زمان تاسیس، از طریق صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه آرمانی جذب سرمایه کرده است. جزییات این سرمایه‌گذاری مانند مبلغ آن و سهمی که هلدینگ به سرمایه‌گذار واگذار کرده، به شکل عمومی بیان نشده‌اند و صرفاً عنوان شده که در این روند سرمایه‌گذاری، ارزش هلدینگ کسب‌وکار نوین ایرانیان ۱۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است؛ ارزشی که «علیرضا صادقیان» مدیرعامل این هلدینگ در گفتگو با دیجیاتو آن را در واقعیت بیشتر می‌داند.

صادقیان در پاسخ به این سوال که از نظر خودش ارزش واقعی این هلدینگ چقدر بوده است گفت: «هرکس می‌تواند بگوید که یک مجموعه چقدر می‌ارزد اما در هر صورت مبلغی که روی آن معامله صورت می‌گیرد از سوی طرفین به عنوان ارزش در نظر گرفته می‌شود و تا قبل از آن همه چیز حدس و گمان است. با این حال من فکر می‌کنم که ما بیشتر می‌ارزیدیم، ولی با توجه به مزیت‌هایی که آرمانی داشت، فکر می‌کنم که معامله خوبی انجام شده است.»

او همچنین در خصوص علت انتخاب آرمانی به عنوان سرمایه‌گذار می‌گوید که بیشتر شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ مجموعه‌هایی دارند که با نوع کسب‌وکار آنها در رقابت بوده و سرمایه‌گذارانی که در حوزه آنها فعالیت نداشته باشند زیاد نبوده‌اند: «برای مثال «سرآوا» و «گروه اینترنت ایران» به شکل مشخص رقیب ما هستند و علیرغم پیشنهاد، مذاکره‌ای شکل نگرفت. سرمایه‌گذاران داخلی انگشت‌شماری وجود داشتند که می‌توانستند منابعی که ما نیاز داشتیم را تامین کنند و آرمانی از همه نظر گزینه بهتری برای ما بود.»

صادقیان هدف از جذب اولین سرمایه پس از حدود ۷ سال از زمان تاسیس این هلدینگ را رشد و ارتقای استارت‌آپ‌های زیرمجموعه فعلی‌اش می‌داند و نه تاسیس استارت‌آپ‌های جدید. به گفته او این هلدینگ در ۷ سال گذشته تلاش داشته تا سرمایه مورد نیاز خود را از درآمدش تامین کند اما اکنون به دلیل تغییر شرایط، این استراتژی نیز تغییر کرده است. صادقیان در همین رابطه به دیجیاتو می‌گوید:«با این سرمایه‌گذاری فعلاً برنامه‌ای برای تاسیس استارت‌آپ جدید نداریم. در این سال‌ها استراتژی ما این بود که همواره بوت‌استرپ [تامین مالی به شکل داخلی] کنیم و این‌کار تا همین اواخر هم انجام می‌شد ولی با توجه به تغییر شرایط بازار و پول‌هایی که به شکل جدی وارد این حوزه شد، امکان بوت‌استرپ از خیلی از استارت‌آپ‌ها گرفته شد و نیاز این بود که بلندمدت‌تر فکر شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم جذب سرمایه انجام دهیم.»

برچسب‌ها: نت‌برگسرمایهصندوق سرمایه‌گذاریکسب‌وکارکسب‌وکار نوین‌ ایرانیان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.