حمایت مرد شماره یک دنیای تنیس از استارت‌آپ‌ها
اعلام رسمی رافائل نادال؛ ۸

حمایت مرد شماره یک دنیای تنیس از استارت‌آپ‌ها

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۹/۰۱ - ۱۳:۰۰ | ۵ دقیقه

با مشارکت آکادمی تنیس رافائل نادال، سه استارت‌آپ برتر ورزشی اسپانیا جذب سرمایه کردند.

نوپانا: آکادمی تنیس رافائل نادال، مرد شماره یک دنیای تنیس اعلام کرد: «از سه استارت‌آپی که در رقابت اوپن فیوچر (Open Future) که با حمایت شرکت‌های موویستار و تلفونیکا با هدف کشف بهترین شرکت‌های حوزه تکنولوژی ورزشی برگزار شده است، بالاترین امتیاز را کسب کنند، حمایت خواهیم کرد.»

این رقابت‌ که با حضور علاقه‌مندان زیادی در آکادمی تنیس نادال برگزار شد، در پایان با ارائه تیم‌ها و راه‌حل‌های آنها برای حل مشکلات، پایان یافت. دو استارت‌آپ ویلینکس (Vilynx) و اسپین تکنولوژی (Spinn Technologies) حمایت شرکت موویستار و تلفونیکا را جلب کردند و سومین استارت‌آپ با نام آی‌التیتود (iAltitude) نیز موفق شد ۲۲۴ هزار دلار سرمایه جذب کند.

آی‌التیتود شبیه‌ساز آموزش عالی تمرینات در خانه برای ورزشکاران جوان و حرفه‌ای است. این برنامه شامل دو بخش است که یک بخش شبیه‌سازی را انجام می‌دهد و توسط نرم‌افزار پشتیبانی می‌شود و بخش دیگر عملکرد فرد را آنالیز می‌کند. اما این تنها یک بخش از کسب‌وکار آنهاست؛ آنها تمرینات ویژه مانند پایین آمدن از ساختمان‌های بلند را برای سازمان‌های خاص نیز ارائه می‌دهند. همچنین آی‌التیتود جزء بخشی از مرکز جهانی نوآوری‌های ورزشی (GSIC) که در سال ۲۰۱۵ توسط مایکروسافت تاسیس شد نیز هستند.

ویلینکس به آموزش تولید محتوای ویدئویی آنلاین می‌پردازد تا فرایند تولید بیش از ۱۰هزار ویدئوی آنلاینی که روزانه در حوزه آنالیز تنیس تولید می‌شود، بهبود یابد. براساس آنچه بنیان‌گذاران آن را «معماری نظارت ضعیف» می‌نامند، آنها سعی می‌کنند تا دسته‌بندی بهتری برای محتوای ویدئوها انجام دهند. این تکنولوژی الگوهایی برای جلوگیری از آسیب دیدن ورزشکاران جوان و راه‌هایی برای استعدادیابی‌ ورزشی در کودکان را نیز شناسایی می‌کند.

اسپین تکنولوژی یک تکنولوژی آنالیز ورزش تنیس مبتنی بر اپلیکیشن است. این اپلیکیشن (مبتنی بر اندروید و آی‌او‌اس) یک پایگاه هوشمند است که عملکرد بازیکنان و سایر پارامترهای مهم بازی را از راه دور ثبت و اندازه‌گیری می‌کند.

در مجموع بیش از ۱۶۰ شرکت در این رقابت‌ها حضور داشتند که تقریبا نیمی از آنها از کشور اسپانیا و باقی‌مانده از کشورهای آمریکای لاتین مانند کلمبیا، پرو، برزیل و ونزوئلا بودند و همه ایده‌هایی که پیشنهاد شده بودند بر مسائل ورزشی تمرکز داشتند.

نادال، آکادمی تنیس خود را در زادگاهش (شهر مایورکا در جزایر بالئاریک اسپانیا) و با هدف آموزش تنیس به افراد ۱۱ تا ۱۸ سال تاسیس کرده است.

موویستار نیز که یکی از حامیان این آکادمی است، برندی زیر نظر تلفونیکا بوده و نادال در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان یک سفیر رسمی و تجاری برای آن انتخاب شد. تلفونیکا با پروژه اوپن فیوچر خود سعی در جذب سرمایه‌گذاران و کمک به رشد و توسعه ایده‌ها دارد و تا امروز در ۷۵۰ کسب‌وکار به ارزش ۴۹۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

آنا سگورادو، مدیر جهانی بخش اوپن فیوچر تلفونیکا در بیانیه‌ای می‌گوید: «برگزاری این رقابت‌های آزاد، بهترین راه برای یافتن ایده‌ها و پیشنهادات برتر برای هر مرکز، شرکت یا جامعه است که از آنها استفاده کنند.»

در همان بیانیه نیز به نقل از نادال آمده است: «این رقابت‌ها برای یافتن بهترین شرکت‌ها، در جهت کمک به آکادمی او، برای بهبود فرایندهای آموزشی بوده است.»

رافائل نادال به‌تازگی دهمین قهرمانی مسابقات آزاد فرانسه را به دست آورده و در ابتدای ماه ژولای برای کسب سومین قهرمانی در مسابقات گرنداسلم ویمبلدون تلاش خواهد کرد.

(همچنین  بخوانید: استارت‌آپی که مایکل فلپس، حامی آن است)

منبع

برچسب‌ها: rafael nadalاستارت‌آپ‌های ورزشیاوپن فیوچرopen futureاستارت‌آپنوآوریفناوریجذب سرمایهرافائل نادالتنیس
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.