کانادا؛ کلید پیشرفت استارت‌آپ‌های حوزه هوش مصنوعی در کره جنوبی
مشارکتی در مسیر استارت‌آپ‌های فناورانه؛ ۸

کانادا؛ کلید پیشرفت استارت‌آپ‌های حوزه هوش مصنوعی در کره جنوبی

توسط محمد طالبیان | ۱۳۹۶/۰۸/۲۷ - ۱۷:۰۰ | ۴ دقیقه

کره جنوبی که مدت‌هاست از ۲ رقیب جدی خود در حوزه هوش مصنوعی، یعنی آمریکا و چین عقب افتاده است، اکنون به‌دنبال همکاری با کانادا برای پیشرفت سریع خود در این حوزه است.

نوپانا: این روزها فرودگاه بین‌المللی اینچئون سئول میزبان ۲ ستاره جدید است. مدتی است ۲ ربات جدید کار خود را در این فرودگاه شروع کرده‌اند که یکی وظیفه راهنمایی مسافرها را برعهده دارد و دیگری نظافت زمین فرودگاه را انجام می‌دهد. کافیست به سراغ ربات اول بروید تا با اسکن بلیط و مدارک،‌ شما را راهنمایی کند. ربات دوم نیز به ۲ زبان کره‌ای و انگلیسی از مسافرها درخواست می‌کند که مسیر را برای انجام کارهای نظافتی خالی کنند.

صحنه‌های به وجود آمده از علاقه مردم به این ۲ ربات و گرفتن عکس با آن‌ها، ما را به یاد تصویری می‌اندازد که مسئولان فرودگاه ونکوور برای آینده خود ترسیم کرده‌اند. هرچند کانادایی‌ها هنوز چنین فعالیت‌هایی را شروع نکرده‌اند؛ اما برنامه جدی تا سال ۲۰۳۷ دارند تا ساختار فرودگاه ونکوور را به شکل کامل تغییر دهند. این روندی است که تحت عنوان انقلاب صنعتی بعدی شناخته می‌شود. وضعیتی که هوش مصنوعی در آن نه‌تنها به بهبود زندگی انسان‌ها کمک می‌کند؛ بلکه روی اقتصاد جهانی نیز تاثیر می‌گذارد.

به گزارش نوپانا، کره جنوبی که مدت‌هاست از ۲ رقیب جدی خود یعنی آمریکا و چین در این زمینه عقب افتاده است، شدیدا به‌دنبال شریکی برای بهبود وضعیت پیشرفت هوش مصنوعی است. کیم دیوگت، استاد دانشگاه و شخصی که شرکتی مرتبط با هوش مصنوعی در کره جنوبی را مدیریت می‌کند، توضیح داده است که «با توجه به بازار محدود، برای کره جنوبی و کانادا سخت است که تکنولوژی هوش مصنوعی را در سطح گسترده توسعه دهند. اما فکر می‌کنم که شراکت و حضور دولت‌ها می‌تواند دریچه‌های جدیدی را برای هر ۲ طرف باز کند.»

از دید کیم، شراکت بین کره جنوبی و کانادا می‌تواند به چند شکل مختلف انجام شود. کانادایی‌ها می‌توانند تکنولوژی فعلی کره جنوبی مانند ربات‌های فرودگاهی را وارد بازار آمریکای شمالی و اروپا کنند یا استارت‌آپ‌های کانادایی به واسطه کره جنوبی به بازار چین، ژاپن و دیگر مناطق آسیای شرقی دسترسی داشته باشند. از سویی ایالت بریتیش کلمبیا و دیگر نقاط کانادا نیز می‌توانند با کمک‌های فناورانه خود، ضعف کره جنوبی در زمینه پرورش استعدادهای حوزه هوش مصنوعی را برطرف کنند. ساختار آموزشی کره همچنان روی حفظ کردن مسائل مختلف تمرکز دارد و همین موضوع باعث شده است که نوآوری تا حدودی کم‌رنگ شود.

این همکاری می‌تواند کانادا را تبدیل به محیطی مناسب برای آموزش‌های پیشرفته دانشجوهای کره‌ای کند. فعلا برنامه دقیقی برای همکاری کره جنوبی و کانادا وجود ندارد؛ اما تکنولوژی و بازار آسیایی‌ها و در مقابل سرمایه و آموزش کانادا می‌تواند به ایجاد توسعه مشترک میان این ۲ کشور منتهی شود.

(همچنین بخوانید: هوش مصنوعی، نیمی از مشاغل را تا ۲۰ سال آینده تصاحب می‌کند)

منبع

برچسب‌ها: کره جنوبیسئولهوش مصنوعیفناوریتوسعهمشارکتکانادااستارت‌‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد طالبیان

محمد طالبیان

محمد طالبیان، دانش‌آموخته رشته مهندسی سخت‌افزار، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ به‌صورت جدی در نشریات و رسانه‌های آنلاین حوزه فناوری و بازی‌های ویدئویی شروع کرد. او در حال حاضر، دبیر چند سرویس روزنامه و مجله سراسری و سردبیر وبسایتی مرتبط با بازی‌های ویدئویی است.