از بازاریابی الگوریتمی تا بازاریابی غیرمستقیم
استارت‌آپ؛ صفرکیلومتر (قسمت سی‌ و پنجم) ۷

از بازاریابی الگوریتمی تا بازاریابی غیرمستقیم

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۱۳:۰۰ | ۳ دقیقه

در استارت‌آپ صفر کیلومتر یاد می‌گیریم چطور یک استارت‌آپ را از صفر شروع کنیم.

نوپاناپس از مشخص کردن بخش کوچکی از بازار و برنامه‌ریزی برای ورود به آن، نوبت آن می‌رسد که استراتژی بازاریابی خود را تدوین کنید. شیوه‌های زیادی از بازاریابی برای بدست آوردن حجم مشخصی از بازار در دنیا وجود دارد که در این نوشتار به بررسی آنها می‌پردازیم.

قسمت پایانی از بخش استراتژی‌های بازاریابی:

 بازاریابی الگوریتمی

این شیوه از بازاریابی به کمک استفاده از نرم‌افزار‌های گوناگون و به‌صورت نیمه‌خودکار انجام می‌گیرد. در این سبک از بازاریابی با انواع فلوچارت‌ها و استراتژی‌هایی که به طور مکمل عمل می‌کنند طرف هستیم و همواره از چند استراتژی به طور همزمان استفاده می‌کنیم.

بازاریابی مقاله‌ای

در این نوع از بازاریابی برای تبلیغ و ترویج یک برند و یا یک کسب‌وکار شروع به نوشتن مقالات گوناگون و انتشار آن‌ها در فضای مجازی می‌کنیم. این مقالات می‌توانند بسیار تخصصی (برای مخاطبان خاصی از جامعه) و یا بسیار عمومی ( برای عموم جامعه) نوشته شوند. هرچه تعداد این مقالات بیشتر باشد، شانس بیشتری برای دیده شدن دارید. انتشار گزارش‌های عددی و اینفوگرافیک‌ها توسط یک برند نیز در این رده از بازاریابی می‌گنجد. 

بازاریابی زمان

در واقع این شیوه از بازاریابی تحقیق در خصوص بهترین زمان ترویج یک کالا و یا یک خدمت جدید است. به طور مثال برند‌هایی که در زمینه شکلات‌سازی فعالیت می‌کنند بهترین زمان برای شروع بازاریابی را در روز‌های منتهی به پایان سال (عید سال نو) می‌دانند. 

بازاریابی غیرمستقیم

بازاریابی غیرمستقیم به نوعی جهت‌دهی به افکار عمومی با استفاده از تکنیک‌های روانشناختی و یا فنی است. این نوع از بازاریابی ضمیر ناخودآگاه فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به نوعی القا کننده تبلیغ به اشخاص است. 

قسمت پیشین:

قسمت سی‌ و پنجم

برچسب‌ها: استارت‌آپ؛ صفرکیلومتربازاریابیمارکتینگجذب مشتری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.