داناد؛ پلتفرم آموزش آنلاین
معرفی استارت‌آپ‌های ایرانی ۸.۷

داناد؛ پلتفرم آموزش آنلاین

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۱۶:۰۰ | ۶ دقیقه

در این مطلب قصد داریم استارت‌آپی را به شما معرفی کنیم که در زمینه برگزاری کلاس‌های غیرحضوری و خدمات آموزشی آنلاین فعالیت می‌کند.

نوپانا: ورود تکنولوژی و اینترنت به بخش آموزشی، تحول بزرگی ایجاد کرده است؛ پست‌های الکترونیک، شبکه‌های اجتماعی و ... جزء ابزارهای کمک کننده در این کار به‌شمار می‌روند. کلاس‌های غیرحضوری جدیدترین شیوه برگزاری کلاس است که توجه علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است.

داناد پلتفرمی است که خدمات آموزشی را به‌صورت آنلاین ارائه می‌کند. داناد به اساتید و دانشجویان این امکان را می‌دهد تا با شیوه‌ای نوین، دانش و اطلاعات خود را به اشتراک گذارند.

مجتبی صالحیان، برنامه‌نویس و از بنیان‌گذاران این استارت‌آپ در خصوص چگونگی شروع کسب‌وکار خود به خبرنگار نوپانا می‌گوید: «قبل از ورود به دانشگاه، تصور می‌کردم امکانات در دانشگاه‌ها بسیار زیاد است و همه کارها در بستر اینترنت انجام می‌شود اما بعد از قبولی در دانشگاه، متوجه شدم که تمامی کارها به شیوه سابق انجام می‌شود و اساتید از تخته و گچ و ماژیک برای تدریس استفاده می‌کنند. به ذهنم رسید که به جای تحویل تمرین به صورت کاغذی به استاد، آن را آنلاین به استاد تحویل بدیم اما اساتید به‌دلیل تداخل مسائل کاری و زندگی شخصی، از آن استقبال نمی‌کردند. همین امر سبب شد که تصمیم بگیرم محصولی آماده کنم که هم در بستر اینترنت باشد و هم اینکه مزاحم زندگی شخصی استاد نشود و هم مشکلات دانشجو رو برای تمرینات حل کند. پس داناد راه‌اندازی شد.»

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت داناد از خدمات و محصولات آن در جهت افزایش بهره‌وری استفاده کنید. مدیریت بهتر مسائل آموزشی توسط استاد، افزایش کیفیت و کمیت تحصیلی دانشجویان، نوآوری در ارائه خدمات و داشتن اپلیکیشن از جمله مزیت‌های آن است. همچنین کاربران غیرعضو نیز می‌توانند از خدمات این استارت‌آپ استفاده کنند.

صالحیان، نبود فرهنگ استفاده از این نوع محصولات را مهم‌ترین دغدغه فعلی و آتی تیم خود دانست و گفت: «متاسفانه هنوز بسیاری از اساتید، با همان شیوه سنتی به امور آموزشی می‌پردازند و حتی حاضر نیستند محصولات مجازی را امتحان کنند؛ همچنین مشکل دیگر عدم اعتماد به محصولات مجازی است. دانشگاه‌ها نیز به فکر امتیاز گرفتن از تیم‌هایی نظیر ما هستند. مهم‌ترین درخواستی که از مسئولان و به ویژه مسئولان دانشگاه‌ها و وزارت علوم و آموزش‌وپرورش داریم، کمک به فرهنگ‌سازی برای نوآوری در امر آموزش است.»

او افزود: «بدون کمک مسئولان و رسانه‌ها، سیستم آموزشی سنتی همیشه در نظام آموزشی ما خواهد ماند و وقت و انرژی و هزینه‌های زیادی توسط اساتید و دانشجوها هدر خواهد رفت. از رسانه‌ها نیز این توقع را داریم تا برای تغییر این فرهنگ و جایگزینی فرهنگ استفاده از بستر اینترنت، به ما کمک کنند. مطمئناً کمک در تغییر فرهنگ فعلی سنتی، نوید آینده‌ای بهتر برای کشور را خواهد داد.»

برنامه آینده داناد گسترش و تکمیل پلتفرم برای کمک به رفع نیازهای دانشجویان و افزایش کیفیت آموزش اساتید است. همچنین در چشم‌انداز میان مدت، پس از تست و اجرای موفق آن در ایران، وارد بازار کشورهای همسایه شوند و خود را برای ورود به بازار جهانی آماده کنند. این استارت‌آپ امیدوار است به دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی در رسیدن به حداکثر بهره‌وری در تحصیل کمک کند و تحصیل علم برای آنها شیرین و آسان شود.

(همچنین بخوانید: آموزش آنلاین در ایران همچنان به کندی پیش می‌رود)

برچسب‌ها: معرفی استارت‌آپ‌های ایرانیآموزش آنلایندانادdaanaadکلاس‌های مجازیکلاس‌های غیرحضوریخدمات آموزشیآموزش آنلایناستارت‌آپ
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.