این استراتژی‌ها، بازاریابی شما را متحول می‌کنند
استارت‌آپ؛ صفرکیلومتر (قسمت سی‌ام) ۸

این استراتژی‌ها، بازاریابی شما را متحول می‌کنند

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۱۳:۰۰ | ۳ دقیقه

در استارت‌آپ صفر کیلومتر یاد می‌گیریم چطور یک استارت‌آپ را از صفر شروع کنیم.

نوپانا:‌ بعد از مشخص کردن بخش کوچکی از بازار و برنامه‌ریزی برای ورود به آن، نوبت آن می‌رسد که استراتژی بازاریابی خود را تدوین کنید. شیوه‌های زیادی از بازاریابی برای بدست آوردن حجم مشخصی از بازار در دنیا وجود دارد که در این نوشتار به بررسی آنها می‌پردازیم.

قسمت اول از بخش استراتژی‌های بازاریابی:

بازاریابی سببی

این شیوه بازاریابی با نام بازاریابی مشارکتی نیز خوانده می‌شود. این راه باعث برقراری یک رابطه قوی بین برندهای مشترک‌المنافع می‌گردد؛ از سوی دیگر این راهکار مشارکتی دارای منافعی برای هر دو برند (شرکت) خواهد بود.

هنگامی‌که یکی از شرکت‌ها در جهت کسب درآمد برای خود موجب خلق ارزش برای یک مشتری می‌شود، دیگری درحال ایجاد ارتباط با مشتریان جدید است.

بازاریابی متحد

در این روش، دو یا چند شرکت که با یکدیگر بر سر منابع خود توافق کرده‌اند تا یک محصول یا خدمت را در جامعه ترویج دهند و به فروش برسانند. در این حالت، نه تنها سود بیشتری برای سهام‌داران خود ایجاد می‌‌کنند، بلکه حجم بازار خود را نیز افزایش می‌دهند و تاثیری بیشتری بر بازار خود خواهند داشت.

این استراتژی در بازاریابی مخصوص شرکت‌های بزرگ است و کسب‌وکارهای نوپا در بدو ورود خود به بازار توانایی انجام دادن آن را ندارند؛ اما به مرور زمان استارت‌آپ‌ها با همکاری با دیگر همکاران کارآفرین خود می‌توانند این رویه را در پیش بگیرند. (به طور مثال همکاری اسنپ با زودفود)

بازاریابی گازانبری

این روش شامل حضور در محل کمپین برندینگ شرکتی دیگر، برای انجام تبلیغات درباره برند خودتان است. با این کار بدون پرداخت هیچ مبلغی به‌عنوان اسپانسر به شرکت برگزارکننده آن کمپین، می‌توانید از حضور مخاطبان استفاده کنید. این امر باعث کاهش ارزش سرمایه‌گذاری بر آن کمپین از نقطه‌نظر اسپانسرها می‌‌شود.

این شیوه معمولا در فستیوال‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ انجام می‌شود. مسابقات فوتبال نیز می‌توانند محل خوبی برای به اجرا گذاشتن این استراتژی باشند.

قسمت پیشین:

قسمت بیست و نهم

برچسب‌ها: استارت‌آپ؛ صفرکیلومتربازاریابیاستراتژی‌های بازاریابیمارکتینگکسب‌وکار
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.