پرواز دسته‌جمعی پهپادها
سرمایه‌گذاری اینتل روی پرنده‌های عمود پرواز؛ ۸

پرواز دسته‌جمعی پهپادها

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۱۶:۰۰ | ۲ دقیقه

اینتل قصد دارد در سال جاری با سرمایه‌گذاری بیشتر روی پرنده‌های عمود پرواز، این صنعت را متحول کند.

نوپانا: شرکت اینتل از سال ۲۰۰۸ سرمایه‌گذاری خود روی صنعت پرنده‌های بدون سرنشین را با خریدن ۱۱ استارت‌آپ آغاز نمود. در ابتدای کار این تیم‌های استارت‌آپی روی پایداری پرواز و هدایت‌پذیری این پرنده‌ها کار می‌کردند.

در سال‌های اولیه، سرمایه‌گذاری اینتل بر این حوزه انتقاد‌های زیادی را در پی داشت. برخی منتقدان معتقد بودند اینتل قصد ورود آشکار به صنایع نظامی را دارد. در آن سال‌ها سردمداران اینتل ترجیح دادند سکوت کنند تا در چنین روزی یعنی در سال ۲۰۱۷ شاهد قدرت‌نمایی این شرکت در این زمینه باشیم.

به گزارش نوپانا، اینتل طی چند سال اخیر با گسترش دادن سیستم‌های ارتباطی و الگوریتم‌های پردازشی خود به شاهکاری به نام پرواز دسته جمعی پهپاد‌ها دست یافت. گروه‌های کوچکی که از سال‌ها پیش توسط این شرکت حمایت شدند توانستند نمایشی بی‌نظیر از هوش مصنوعی و صنعت پرواز را به رخ دیگران بکشانند.

سیستم جدید ناوبری پرنده‌های بدون سرنشین اینتل با الگوگیری از پرواز دسته جمعی پرندگان توانست اشکال با معنی در فضا با رنگ‌های مختلف بسازد که در این ویدئو نظاره‌گر آن‌ها خواهیم بود:

 

 (همچنین بخوانید: داستان زندگی ثروتمندترین مرد جهان)

برچسب‌ها: اینتلintelپهپادتکنولوژیفناوریهوش مصنوعی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.