برندینگ، ستون استوار هر استارت‌آپ
شروعی برای برندسازی (قسمت دوم) ۷

برندینگ، ستون استوار هر استارت‌آپ

توسط علیرضا خلیلی‌نژاد | ۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

برند‌سازی زبان مشترکی بین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها، مدیران‌ برند و بازاریابی است که می‌تواند کسب‌وکار نوپا شما را به یک اهرم قدرتمند در دنیای کسب‌وکار تبدیل‌کند.

نوپانا: برند‌های زیادی در طول چند سال اخیر در کشورمان متولد شده‌اند. بعضی موفق بوده‌ و برخی از گردونه رقابت حذف شده‌اند. یکی از دلایل مهم شکست کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ، عدم پیروی از دستورالعمل‌های علمی برند‌سازی است. در این مطلب به نکات مهمی که پیش از قدم‌ گذاشتن در مسیر برند‌ینگ کسب‌وکار، دانستن آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم. قسمت دوم:

ارزش افزوده

عبارت است از منفعتی (ملموس و یا ناملموس) که یک محصول یا خدمات، به مصرف‌کننده می‌رساند. این منفعت عموما موجب کنارآمدن با قیمت بالاتر از قیمت واقعی و همچنین وفاداری از سوی مصرف‌کنندگان می‌گردد. معمولا جنبه ملموس ارزش افزوده توسط رقبا، سریعا کپی‌برداری می‌شود. بنابراین شرکت‌ها و نام‌های تجاری تلاش می‌کنند، تا جنبه‌های ناملموس محصول و خدمات خود را توسعه‌ دهند، که این جنبه‌ها دارای قابلیت مالکیت انحصاری‌ هستند و به سختی می‌توان آن‌ها را کپی‌ کرد.

مصرف اعتیاد‌آور

به‌گزارش نوپانا، وابستگی روانی به یک محصول یا خدمات خاص را مصرف اعتیاد‌آور می‌نامند. اگر‌چه واژه اعتیاد اغلب در مورد مواد‌مخدر، الکل، قمار و یا سیگار استفاده می‌شود اما ممکن است مصرف‌کنندگان به هر نوع محصول و یا خدمتی معتاد شوند. به هر حال باید توجه‌ داشت که بخش بزرگی از مصرف‌گرایی، اعتیادآور نیست و بر اساس انتخاب شخص می‌باشد.

(همچنین بخوانید: طرز تفکرهای غلط در مورد راه‌اندازی استارت‌آپ)

پذیرش

پذیرش، تصمیمی‌ است که توسط خریدار، برای خرید محصول یا استفاده از خدماتی خاص گرفته‌ می‌شود. مصرف‌کننده اطلاعات موجود را تحلیل‌ کرده و یک تصمیم سنجیده می‌گیرد. این تصمیم می‌تواند به استفاده مجدد و همچنین وفاداری مشتری به نام تجاری یا خدمات مربوطه، منجر‌شود.

آژانس برگزیده

عنوانی است که به آژانس تبلیغاتی اصلی شرکت که مسئول برنامه‌ریزی رسانه‌ای یا تمامی تبلیغات آن برند، خرید رسانه و تولید ایده‌های خلاقانه است، داده می‌شود. این عنوان نشان‌دهنده یک رابطه مستمر‌ بوده و شامل مسئولیت‌های حقوقی آژانس از جمله توانایی آن در معرفی مشتری به تامین‌کنندگان و فروشندگان خدمات رسانه‌ای می‌شود.

قسمت پیشین:

قسمت اول

*برگرفته از کتاب «واژه‌نامه برند» به نوشته رضا مهدوی – محمد قاضی‌زاده

برچسب‌ها: برندینگبرندسازیارزش افزودهاستارت‌آپ‌
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد

علیرضا خلیلی‌نژاد دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک است. او تاکنون مدیریت مارکتینگ استارت‌آپ «MacZooo mirror» را بر عهده و به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار نیز با آنها همکاری داشته است. او همچنین فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود در حوزه کارآفرینی را با وب‌سایت علمی تحلیلی نوپانا آغاز کرده است.