قبل از ارزش‌آفرینی داده‌های موجود را بررسی کنید
استارت‌آپ؛ صفرکیلومتر (قسمت هفدهم) ۸

قبل از ارزش‌آفرینی داده‌های موجود را بررسی کنید

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۲:۰۰ | ۴ دقیقه

در استارت‌آپ صفرکیلومتر یاد می‌گیریم چطور یک استارت‌آپ را از صفر شروع کنیم.

نوپانا: قبل از قرایند خلق ارش باید در های سازمان خود را گشوده و به دنیای پیرامون خود با دقت نگاه کنید. این نگاه موجب دریافت داده های فراوان از محیط می شود. پس از این کار فرایند پردازش داده‌ها و نتیجه گیری را انجام می‌دهیم؛ اما داده‌ها از کجا بدست می‌آیند؟

روندهای گوگل

سه عبارت جست‌وجویی را که هر یک نمایشگر روندهای متفاوت مرتبط با ایده‌های شما هستند با یکدیگر مقایسه کنید.

برنامه‌ریز کلید واژه‌های گوگل

با یافتن پنج عبارت پر جست‌وجوی مرتبط با ایده‌تان، با آنچه که مورد توجه مشتریان بالقوه شماست، آشنا شوید. عبارت‌های مزبور هر چند وقت یکبار جست‌وجو می‌شوند؟

تا به حال خالقان محصول یا خدمت قبل از فرآیند خلق ارزش به این حجم از اطلاعات و داده‌های حاضر و آماده در داخل و خارج از سازمان خود دسترسی نداشته‌اند. از منابع داده‌ها در دسترس به عنوان نقطه آغازی برای کسب بینش مشتری استفاده کنید.

داده‌های سرشماری دولت، بانک جهانی، صندق بین‌المللی پول و سایر موارد

داده‌های (دولتی) را که مرتبط با ایده شما هستند و از طریق اینترنت در دسترستان قرار دارند شناسایی کنید.

گزارش‌های تحقیقاتی اشخاص ثالث

سه گزارش تحقیقاتی حاضر و آماده را که ممکن است به عنوان نقطه شروع به شما در تحقیق و مورد مشتریان و ارزش پیشنهادی یاری برساند شناسایی کنید.

تحلیل‌گر رسانه‌های اجتماعی

شرکت‌ها و برند‌های موجود بایدعامل تکان‌دهنده و محرک برند خود را در رسانه‌های اجتماعی شناسایی کنند و درکنار این کار ۱۰ مورد مثبت و منفی را که به طور مکرر درمورد آننها در رسانه‌های اجتماعی بیان می‌شود تشخیص دهند.

مدیریت ارتباط با مشتری

سه سوال، شکایت و درخواست مهم را که درتعاملات روزمره خود با مشتریان دریافت می‌کنید فهرست کنید.

ردیابی مشتریان در وبسایتتان

سه روش اصلی که مشتریان به وسیله آن به سایتتان دسترسی پیدا می‌کنند یادداشت کنید. برای مثال، از طریق جست‌وجو و یا ارجاعات.

در کنار این کار ۱۰ مقصد پر بازدید و کم بازدید سایتتان را نیز مشخص کنید.

داده کاوی

شرکت‌های درحال فعالیت باید داده‌های خود را داده کاوی کنند تا، سه الگویی که ممکن است برای شکل‌دهی به ایده‌هایشان مناسب باشد را پیدا کنند.

قسمت پیشین:

قسمت شانزدهم

برچسب‌ها: استارت‌آپ؛ صفرکیلومتربوم مدل کسب‌وکارارزش‌آفرینی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.