۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید
قسمت پنجم ۸

۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۱۱:۰۰ | ۷ دقیقه

در هر قسمت از این مطلب به سوالات خاص و گاها عجیبی که بنیان‌گذاران شناخته شده یا مسئولان استخدام سراسر دنیا، از افراد جویای کار می‌پرسند، می‌پردازیم.

نوپانا: مصاحبه استخدامی همیشه یک چالش مهم در مسیر شغلی افراد جویای کار است. نحوه پاسخ دادن به سوالات، صحبت‌هایی که باید یا نباید گفته شود و دیگر موارد مرتبط با این گفت‌وگوی سرنوشت‌ساز، آینده شغلی شما را مشخص می‌کنند.

آمادگی شما قبل از مصاحبه استخدامی بسیار مهم است. بهتر است از قبل با نوع سوالات و نحوه پاسخ به آنها آشنا باشید؛ بنابراین، در هر قسمت از این مطلب به سوالات خاص و گاها عجیبی که بنیان‌گذاران شناخته شده یا مسئولان استخدام سراسر دنیا، از افراد جویای کار می‌پرسند، می‌پردازیم.

قسمت پنجم:

۲۱. فرض کنید یک سال از همکاری ما با شما گذشته است؛ در طی این مدت شرکت به چه دستاوردهایی رسیده است؟

رندی گروتی، مدیرعامل شیک‌شاک (Shake Shack)، می‌گوید: «من نیاز دارم بدانم فرد جویای کار وظیفه و رسالت شرکت را به درستی می‌داند و وظایفش را در این راستا انجام می‌دهد یا خیر.»

گروتی ادامه می‌دهد: «فرد باید به اندازه کافی دیدگاه استراتژیک داشته باشد تا نه تنها سال کاری خوبی را پشت سر گذارد، بلکه بتواند نیازهای شرکت را با دید بازتر ببیند.»

۲۲. به کدام بخش از شغل خود علاقه دارید؟

بکا براون (Becca Brown)، موسس سولمیتس (Solemates)، می‌گوید: «من می‌خواهم بدانم افراد در شغل خود به چه کارهایی علاقه‌مند هستند؟ چرا که شخصیت آنها را نشان می‌دهد و من می‌توانم برای استخدام‌شان تصمیم بگیرم. در واقع، وقتی کاری را انجام می‌دهیم که از آن لذت ببریم؛ بنابراین، اگر ما بتوانیم علایق فرد را بشناسیم و بفهمیم او از چه چیزی خوشش می‌آید، این یک مسئله برد - برد است.»

۲۳. در بحرانی‌ترین شرایط شغلی چه می‌کنید؟

این سوالی است که از کارکنان فروشگاه ساندویچی کاپریوتیز (Capriotts Sandwich Shop)، پرسیده می‌شود. اشلی موریس (Ashley Morris)، مدیرعامل شرکت می‌گوید: «پاسخ این سوال، واکنش افراد را در مواقع پرفشار نشان می‌دهد.»

موریس توضیح می‌دهد: «پاسخ قطعی در این مورد وجود ندارد، بنابراین بهتر است هر کسی نظر خود را داشته باشد. ما به دنبال کسی هستیم که بدانیم چه چیزهایی برایش اهمیت دارد، پایبند بر چه اصول اخلاقی است و از کدام طبقه فرهنگی می‌آید.»

۲۴. هزینه خرید یک چکش و میخ ۱.۱ دلار است و قیمت چکش، یک دلار از میخ بیشتر است. قیمت میخ چقدر است؟

جف ژلینگ (Jeff Zwelling)، مدیرعامل زیپ‌رکروتر (ZipRecruiter)، در مصاحبه با افراد جویای کار سوالات پیچیده‌ای می‌پرسد تا بتواند به شناخت خوبی از افراد برسد.

او می‌گوید: «بیشتر افراد به سرعت می‌گویند ۱۰ سنت (یک‌دهم دلار) که این اشتباه است. صحیح یا غلط بودن پاسخ اهمیتی ندارد، چون من به دنبال پیش‌زمینه شناختی از آنها هستم. ریاضی برای هر کسی آسان نیست. در واقع اگر این سوال آسان بود، من آن را نمی‌پرسیدم.»

۲۵. یکی از تجربیات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید

جورج ای‌میشل (George E.Michel)، مدیر اجرایی بوستون مارکت (Boston Market)، می‌گوید: « هدف او شناخت توانایی‌ها و ارزش‌های فرد است.»

او ادامه می‌دهد: «من به دنبال آن هستم تا فرد باانگیزه و مشتاق را انتخاب کنم و می‌خواهم افرادی که انتخاب می‌کنم، باتجربه و توانا باشند.»

ادامه این مطلب را در قسمت‌های دیگر بخوانید:

۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید(قسمت اول)

۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید(قسمت دوم)

۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید(قسمت سوم)

۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید(قسمت چهارم)

(همچنین بخوانید: چرا استخدام مشاوران جوان در کسب‌وکار شما ضروری است؟)

منبع

برچسب‌ها: successful managersمصاحبه استخدامیمدیران موفقرزومهموفقیت استخدام
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.