چرا استخدام مشاوران جوان در کسب‌وکار شما ضروری است؟
۴ ویژگی سودمند جوانان برای پیشرفت شرکت‌ها؛ ۷

چرا استخدام مشاوران جوان در کسب‌وکار شما ضروری است؟

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۴/۱۳ - ۰۹:۰۰ | ۵ دقیقه

مشاوران جوان، روند مدیریت کارها و استفاده از فناوری در کسب‌وکار شما را متحول می‌کنند.

نوپانا: مشاوران جوان، خلاق، باانگیزه و علاقه‌مند به پیشرفت هستند. آنها می‌توانند راه‌های جدیدی را به ما پیشنهاد کنند. میانگین سن این مشاوران، زیر ۴۰ سال است. ما به کار‌آفرینان پیشنهاد می‌کنیم از این مشاوران در کسب‌وکار خود استفاده کنند و در ادامه به بررسی دلایل استفاده از آنها در کسب‌وکارها می‌پردازیم:

۱. شیوه مدیریت آنها متفاوت است

برخی از مدیران به‌تنهایی تصمیم‌گیری‌ می‌کنند و کارمندان هیچ نقشی در این تصمیم‌گیری‌ها ندارند. نسل جوان با این شیوه‌ مدیریت سنتی مخالف است. از نظر آنها کارمندان دوست دارند بخشی از ماموریت‌های بزرگ باشند و در تحول شرکت نقش مهمی داشته باشند.

برای اطمینان از این موضوع، یکی از کارمندان جوان و بااستعداد شرکت را در تیم مدیریت خود قرار دهید و ایده‌ها و عملکرد او را مشاهده کنید. آنها می‌توانند ساختار بهتر و ایده‌های جدیدتری به‌وجود آورند، کارهای شگفت‌انگیزی در مدیریت شرکت انجام دهند و منجر به پیشرفت شوند.

۲. متفاوت فکر می‌کنند

نسل جوان تجربه‌های زیادی ندارند اما ذهن آنها پر از ایده‌های جدید است. آنها متفاوت فکر می‌کنند و دوست دارند طوفان‌ مغزی ایجاد کنند.

آنها برای آوردن ایده‌هایشان به دنیای واقعی نیاز به همکاری و راهنمایی دارند، اما اگر به آنها فرصتی برای هدایت یک پروژه داده شود، اغلب به بهترین صورت آن را انجام می‌دهند و موفق می‌شوند.

به‌عنوان مثال، یکی از روش‌های طوفان‌ مغزی نسل جوان، انتخاب یک فناوری، تمرکز بر آن و پیداکردن ۵۰ روش برای استفاده از آن در کسب‌وکار است.

۳. کسب‌وکار شما را با تغییرات دنیا هماهنگ می‌کنند

اهمیتی ندارد که چه کسب‌وکاری دارید؛ تغییر اجتناب‌ناپذیر است. چیزی که شما را از رقبا متمایز می‌کند، درست هدایت کردن تغییر است. زمانی که مشاور جوان دارید، اغلب وقت خود را با فردی سپری می‌کنید که فرصتی کامل برای بیان ذهن و افکارش و به‌اشتراک‌گذاری ایده‌هایش دارد.

آنها ذهن باز و خلاقی دارند. با تغییرات سریع و بزرگ دنیای امروز آشنا هستند و بهتر می‌دانند که چگونه باید با این تغییرات همراه شوند تا به اهداف شرکت برسند.

۴. به تکنولوژی بسیار اهمیت می‌دهند

دنیای تکنولوژی با سرعت زیادی در حال تغییر و به‌روزشدن است. به محض یادگیری یک تکنولوژی و آشنایی با آن، تکنولوژی جدیدی به‌وجود می‌آید. نسل جوان از کودکی با تکنولوژی‌های متفاوت رشد کرده‌اند. برای آنها خیلی ساده‌ است تا اطلاعات زیادی درباره‌ آخرین شبکه‌های اجتماعی، ابزارهای مشارکت، روندهای فنی و روش استفاده صحیح از آنها در کسب‌وکار به‌دست آورند.

آنها دوست دارند راجع به آخرین روند تکنولوژی و ویژگی‌های عالی آنها صحبت کنند. اکثر افراد مسن‌تر به‌دنبال تعیین یک دیدگاه استراتژیک در مورد چگونگی استفاده از فناوری برای حفظ رقابت و متمایز بودن هستند و این ویژگی مشاوران جوان، چنین امکانی را برای آنها فراهم می‌کند.

سخن آخر

داشتن مشاور جوان تاثیر بزرگی در کسب‌وکار شما دارد. نسل‌ جوان با شبکه‌های اجتماعی و تکنولوژی‌های مختلف بزرگ شده‌اند. آنها راه‌های جدیدی را به روی شما باز می‌کنند که می‌توانند مسیر کسب‌وکارتان را در آینده تغییر دهند. داشتن مشاور جوان، کلید گشودن در‌های جدیدی در صنایع، گسترش مرزها در مسیر اجرای ایده‌ها و ایجاد همکاری با افراد دیگر است.

(همچنین بخوانید: ضرورت حضور مدیر ارشد مالی در استارت‌آپ)

برچسب‌ها: مشاورجوانانmentorکسب‌و‌کارمدیریت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.