۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید
قسمت چهارم ۸

۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۱۳:۰۰ | ۷ دقیقه

در هر قسمت از این مطلب به سوالات خاص و گاها عجیبی که بنیان‌گذاران شناخته شده یا مسئولان استخدام سراسر دنیا، از افراد جویای کار می‌پرسند، می‌پردازیم.

نوپانا: مصاحبه استخدامی همیشه یک چالش مهم در مسیر شغلی افراد جویای کار است. نحوه پاسخ دادن به سوالات، صحبت‌هایی که باید یا نباید گفته شود و دیگر موارد مرتبط با این گفت‌وگوی سرنوشت‌ساز، آینده شغلی شما را مشخص می‌کنند.

آمادگی شما قبل از مصاحبه استخدامی بسیار مهم است. بهتر است از قبل با نوع سوالات و نحوه پاسخ به آنها آشنا باشید؛ بنابراین، در هر قسمت از این مطلب به سوالات خاص و گاها عجیبی که بنیان‌گذاران شناخته شده یا مسئولان استخدام سراسر دنیا، از افراد جویای کار می‌پرسند، می‌پردازیم.

قسمت چهارم:

۱۶. اولین بار در چه سنی شاغل شدید؟

آدام برایانت، خبرنگار نیویورک تایمز می‌گوید: «یکی از سوالاتی که هانا پارامور (Hannah Paramore)، رئیس شرکت پارامور، علاقه‌مند است تا پاسخش را بداند، سنی است که اولین دفعه فرد جویای کار، به کار مشغول شده است.»

او در صحبتی به مدیر داخلی خود گفته است: «من دنبال این هستم که افراد چقدر به وجدان و اخلاق کاری اهمیت می‌دهند. فردی که از دوران دبیرستان و دانشگاه به دلیل مشکلات مالی کار می‌کند، فردی به شدت مسئولیت‌پذیر است. من چنین افرادی که برای موفقیت تلاش می‌کنند را دوست دارم.»

۱۷. انگیزه شما برای بیدارشدن چیست؟

در فیلم منتشر شده از مصاحبه آدام برایانت با برد جفرسون (Brad Jefferson)، هم‌موسس و مدیرعامل انیموتو (Animoto)، او از ۳ سوال مورد علاقه خود حرف می‌زند.

او به دانستن مسائلی که در افراد جویای کار ایجاد علاقه می‌کند، اهمیت می‌دهد. زیرا باعث می‌شود سطح تمایز هر فرد را مشخص کند. جفرسون ادامه می‌دهد: «من در مورد سر انجام کارها فکر می‌کنم.

مهم است که درک کنید فرد چه انگیزه‌ای دارد؛ زیرا ممکن است در کسب‌وکار خود در شرایط بحرانی قرار بگیرید و در آن شرایط لازم است فرد کار خود را با اعتماد به نفس ادامه داده و حتی با انگیزه‌تر پیش برود؛ اما باید بگویم که انگیزه دادن به مردم واقعا کار سختی است.»

۱۸. اگر از اطرافیانتان بخواهم شما را در ۳ کلمه توصیف کنند، چه میگویند؟

میشل پلوسو (Michelle Peluso)، یکی از شرکای شرکت سرمایه‌گذاری کراس‌آور ونچرز (Technology Crossover Ventures) و مدیرعامل شرکت گیلت (Gilt)، در کفت‌وگو با آدام برایانت می‌گوید: «این سوال دقت بالاتری نسبت به سوال در چه چیز خوب هستید دارد.»

او به افراد جویای کار این‌گونه می‌گوید: «من با افراد زیادی که اطراف شما هستند صحبت کرده‌ام. معلم‌های شما، همسایه و حتی کسی که برایتان غذا می‌آورد. سپس می‌پرسد اگر من از آنها بخواهم شما را در ۳ کلمه توصیف کنند، چه می‌گویند؟»

۱۹. داستان موفقیت‌ها، چالش‌ها و مسئولیت‌های بزرگی که بر عهده داشته‌اید چیست؟

لن جاف (Lonne Jaffe)، مشاور ارشد هیئت‌مدیره و مدیر اجرایی شرکت سینکسورت (Syncsort)، از افراد جویای کار می‌خواهد که داستان زندگی و موفقیت‌های خود را بگویند.

او ادامه می‌دهد: «استفاده از زبان قصه‌گویی یک ابزار ارتباطی قدرتمند است. در تجارت، نقل داستان زندگی تیم‌ها که استراتژی آنها را نشان می‌دهد، باعث ایجاد انگیزش است. رهبران سطح بالای موفق، داستان‌‌های خوبی دارند و این یک مهارت برای شما به حساب می‌آید.»

جاف می‌گوید: «او در اوایل کار خود در آی‌بی‌ام (IBM)، به اهمیت داستان‌‌ها پی‌ برد. داستان‌‌ها در صنعت کارآفرینی بسیار مهم هستند.»

۲۰. از زمانی بگویید که از ابتدا تا پایان یک پروژه، در آن حضور داشتید.

جس لووین، بنیان‌گذار و مدیر کاراتکس‌اندکیک (Caratex & Cake)، این سوال را از افراد جویای کار می‌پرسد.

او می‌گوید: «کسب‌وکار و استارت‌آپ ما کوچک است، بنابراین ما به دنبال کسانی هستیم که با دست‌های خالی کارهای بزرگ انجام دهند. یک پاسخ واحد و مشخص برای همه وجود ندارد. آنچه برای کسب‌وکارهای کوچک مهم است، تفکر و تعهد در کار است. همچنین فروتنی در کار، نشان دهنده توانایی ما در عبرت گرفتن از اشتباهات است.»

ادامه این مطلب را در قسمت‌های دیگر بخوانید:

۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید(قسمت اول)

۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید(قسمت دوم)

۳۰ سوال در مصاحبه استخدامی که آنها را نمی‌دانید(قسمت سوم)

(همچنین بخوانید: مزایا و معایب شخصیت کاریزماتیک برای یک مدیر)

منبع

برچسب‌ها: successful managersمدیران موفقرزومهاستخداممصاحبه استخدامیموفقیت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.