راه‌اندازی استارت‌آپ ۱۱۰ میلیون دلاری تولید شامپو
کسب‌وکاری با ۱۲ میلیارد محصول ۸

راه‌اندازی استارت‌آپ ۱۱۰ میلیون دلاری تولید شامپو

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۴/۱۱ - ۰۹:۰۰ | ۳ دقیقه

استارت‌آپ فانکشن‌آو‌بیوتی، به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس نوع موهای خود، شامپو و نرم‌کننده سفارشی تحویل بگیرید.

نوپانا: فانکشن‌‌آو‌بیوتی (Function of Beauty)، استارت‌آپی است که در ماه دسامبر ۲۰۱۵ از آن رونمایی شد. این استارت‌آپ به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس نوع موهای خود، شامپو و نرم‌کننده سفارشی تحویل بگیرید.

به گزارش نوپانا، با اینکه این کسب‌وکار کمتر از ۲ سال سن دارد، اما موفقیت‌های بزرگی در زمینه فعالیت خود کسب کرده است. فانکشن‌‌آو‌بیوتی در سری A شامپوهای خود، ۹.۵ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

زهیر دوسا (Zahir Dossa)، بنیان‌گذار و مدیرعامل فانکشن‌آوبیوتی ادعا می‌کند که این شرکت، ۱۱۰ میلیون دلار ارزش دارد.

۱۲ میلیارد ترکیب مختلف برای شاخت شامپو

ایده‌ به وجود آوردن این استارت‌آپ، در زمان تحصیل دوسا در دانشگاه MIT شکل گرفت. او در حالیکه روی پایان‌نامه خود که در زمینه بهینه‌سازی زنجیره ارزش و تجارت الکترونیک، کار می‌کرد، شروع به مطالعه صنایع مختلف کرد.

دوسا می‌گوید: صنعت زیبایی صنعت شناخته شده‌ای است، به طوریکه زنجیره ارزش صنعت زیبایی در ۱۰۰ سال گذشته تغییر نکرده است.

او تصمیم به ساخت یک شرکت تولید کننده محصولات مو با توجه به سلایق و خواسته‌های مشتری گرفت تا به‌طور مستقیم با مشتری در ارتباط باشد.

فانکشن‌آوبیوتی از ۱۲ میلیارد ترکیب مختلف برای ایجاد محصولات سفارشی خود استفاده می‌کند.

فرایند تولید محصول

دوسا می‌گوید: ما می‌توانیم با ترکیب اطلاعات پروفایل هر فرد و خواسته‌های او نسبت به ظاهر موهایش، یک فرمول پایه منحصر به فرد برای او درست ‌کنیم. سپس موارد مختلف دیگر را به آن اضافه ‌می‌کنیم.

دوسا در زمینه ارتباط با مشتریان می‌گوید: بعد از ارسال محصول برای مشتری، در صورت عدم رضایت مشتری از محصول، او می‌تواند آن را پس بفرستد. ما فرمول جدیدی را به‌طور رایگان برای آنها ساخته و ارسال می‌کنیم.

دوسا می‌گوید: درآینده نزدیک قصد داریم نمایشگاه‌های مختلفی در مورد روند تولید محصولات خود برپا کنیم تا مشتریانمان در جریان تولید محصولات سفارشی خود قرار گیرند.

(همچنین بخوانید: از هوش مصنوعی در بستر اینترنت تا دفتر کار همراه استارت‌آپ‌ها)

برچسب‌ها: Function of Beautyشامپواستارت‌آپنوآوریجهانکسب‌و‌کارصنعت زیبایی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.