از هوش مصنوعی در بستر اینترنت تا دفتر کار همراه استارت‌آپ‌ها
۵+۱ استارت‌آپی؛ قسمت ۲ ۸

از هوش مصنوعی در بستر اینترنت تا دفتر کار همراه استارت‌آپ‌ها

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۴/۱۰ - ۱۰:۰۰ | ۶ دقیقه

پنج به اضافه يك، گزارشي است كه در آن به معرفي و تحلیل ٥ استارت‌آپ برتر خارجی و یک استارت‌آپ برجسته ایرانی پرداخته می‌شود.

نوپانا: در گزارش پنج به اضافه یک این هفته، به سراغ استارت‌آپ زولی (Zuli) که در زمینه اتوماسیون خانگی فعالیت می‌کند، رفتیم. همین‌طور به بررسی استارت‌آپ اف‌ادز (fAds) که در زمینه تبلیغات هوشمند در بستر اینترنت فعال است می‌پردازیم. در ادامه، با استارت‌آپ ام.ال‌جار (MLJAR)، گریزی به کاربرد استارت‌آپ‌ها در حوزه یادگیری ماشین می‌زنیم. همچنین قصد داریم شما را با استارت‌آپ بایو‌استرپ (Biostrap) که در زمینه سلامت فعال است، بیشتر آشنا کنیم.

در پایان به بررسی استارت‌آپ ایرانی دفتر کار همراه (voffice) و همتای لاس‌وگاسی‌ آن می‌پردازیم؛ استارت‌آپی که به کمک کسب‌وکارهای نوپا آمده و آنها را از داشتن دفتر کار فیزیکی و هزینه‌های بالای آن بی‌نیاز می‌کند. با پنج به اضافه یک این هفته، همراه باشید:

۱. زولی، پلتفرم اتوماسیون منزل بر اساس موقعیت اعضای خانواده

زولی، تجربه‌ جدیدی در اتوماسیون منزل برای شما رقم می‌زند. با حضور خود در هر نقطه از خانه، چراغ‌ها و وسایل را کنترل و تنظیمات شخصی خود را روی آن‌ها اعمال کنید.  برای مثال، وقتی وارد اتاق می‌شوید، چراغ اتاق روشن و نور بقیه قسمت‌ها کم می‌شود، همچنین سیستم تهویه و تنظیم دمای هوای اتاق بر اساس تنظیمات قبلی شما فعال می‌شود.

زولی وسایل بدون استفاده را با هدف ذخیره‌ انرژی، غیرفعال می‌کند.

۲. اف‌ادز، تبلیغی را به شما نشان می‌دهد که دوست‌دارید

پلتفرم اف‌ادز، تبلیغات تهاجمی را با محتوایی که آن را دوست دارید و در اینترنت دنبال می‌کنید، جایگزین می‌کند.

تابه‌حال شاهد آگهی‌های تبلیغاتی آزار دهنده سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و دیگر پلتفرم‌ها بوده‌ایم. از این پس، اف‌ادز، تبلیغات آنلاین را بلاک و آن را با محتوای تبلیغاتی مرتبط با موضوعاتی که در اینستاگرام و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنید، جایگزین می‌کند.

(همچنین بخوانید:تبلیغات هوشمند با استفاده از تلفن همراه)

۳. ام.ال‌جار، پلتفرم یادگیری ماشین

ام.ال‌جار، پلتفرمی برای ساخت مدل‌های پیش‌بینی شده است. برای انجام عملیات یادگیری ماشین، کافی است فایل csv خود را در آن آپلود کنید و ام.ال‌جار، بهترین الگوریتم یادگیری ماشین را برای شما پیدا‌ کرده و به طور خودکار، پارامتر‌های مختلفی را برای شما تنظیم می‌کند. رابط کاربری ام.ال‌جار، ساده و روان است و به آسانی شما را به نتیجه می‌رساند.

۴. بایواسترپ‌، پلتفرم اندازه‌گیری معیارهای حیاتی

این پلتفرم، مانند یک پرستار همیشه بیدار، علائم حیاتی شمارا بررسی می‌کند. همچنین بایواسترپ با قراردادن سنسور روی پا و مچ دست، می‌تواند اطلاعات کاملی از نحوه ورزش شما داشته باشد و معیارهایی مانند تکرار حرکات، مدت زمان ورزش‌کردن و انسجام در حرکات را ارائه دهد. از دیگر قابلیت‌های سودمند بایواسترپ، تشخیص خودکار و بررسی فعالیت قلب است.

بایواسترپ مجهز به هوش مصنوعی است. این پلتفرم قادر است تمامی حرکات تکراری شما را یاد گرفته و آنها را بررسی کند.

(همچنین بخوانید:استارت‌آپ اپی‌سافت، یاور بیماران خاص)

۵. ورک‌این‌پراگرس (Work in Progress)، فضای کار کسب‌وکار شما

بدون شک، داشتن فضای کاری یکی از اساسی‌ترین نیاز‌ها برای شروع یک کسب‌وکار نوپا است. شما برای شروع کار باید یک دفتر مناسب اجاره کنید، اینترنت و فکس و تلفنش را راه‌اندازی کنید، میز و صندلی و رایانه بخرید و همه اینها هزینه‌بر هستند.

ورک‌این‌پراگرس، فضای کاری مشترک را به صاحبان کسب‌وکار پیشنهاد می‌کند. با استفاده از خدمات این استارت‌آپ، کارآفرینان می‌توانند با پرداخت هزینه اندکی از امکانات فضای کاری مشترک در بهترین نقطه لاس‌وگاس بهره‌مند شوند.

۵+۱: دفتر کار همراه (voffice)

فعالیت استارت‌آپ ایرانی دفتر کار همراه، شبیه ورک‌این‌پراگرس است. با این تفاوت که دفتر کار همراه، خدمات مخابراتی شامل سانترال، امکان مکالمه چندگانه و شماره تلفن ۶ رقمی با پیش شماره پایتخت (۰۲۱) را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. همچنین کسب‌وکارها با استفاده از سرویس خدمات اداری، از استخدام منشی نیز بی‌نیاز می‌شوند.

(همچنین بخوانید:دفتر کار، آری یا خیر؟)

برچسب‌ها: استارت‌آپzulifAdsMLJARBiostrapWork in progressدفترکار همراه۵+۱پیشتازان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.