حذف برند لکسار توسط شرکت مایکرون
تمرکز مایکرون بر افزایش فرصت در بازار ۷.۷

حذف برند لکسار توسط شرکت مایکرون

توسط محمد حاجی‌علی همدانی | ۱۳۹۶/۰۴/۰۹ - ۱۰:۰۰ | ۳ دقیقه

برند لکسار، در حدود ۲ دهه، در تولید ابزارهای ذخیره اطلاعات، پیشگام بوده است اما اکنون کمپانی والد لکسار، تصمیم به حذف این برند دارد.

نوپانا: لکسار (Lexar)، برندی است که همیشه ما را به یاد کارت حافظه‌ها و فلش‌‌مموری‌ها می‌اندازد. این برند در حدود ۲ دهه، در جست‌وجوهای اینترنتی ابزارهای ذخیره اطلاعات، همیشه مطرح بوده است، اما دیگر به‌عنوان شرکتی فعال در این زمینه، فعالیت نخواهد داشت، چرا که کمپانی والد این برند یعنی مایکرون (Micron)، تصمیم به حذف آن دارد.

لکسار، زندگی خود را با جدا شدن از شرکت سیراس‌لاجیک (Ciruss Logic) که در میلپیتس (Milpitas- یکی از شهرهای شهرستان سانتاکلارا در کالیفرنیا) واقع بود، در سال ۱۹۹۶ آغاز کرد. لکسار، بیشتر به‌دلیل محبوبیت حافظه‌های قابل حمل تولیدی با این برند، شناخته شده است.

به گزارش نوپانا، یک سال قبل از اینکه شرکت مایکرون در سال ۲۰۰۶ برند لکسار را بخرد، این برند، پیروز دادگاه در پرونده اتهام کپی‌کردن محصولات فلش‌مموری از شرکت توشیبا (Toshiba) شد. جبران خسارت در این پرونده به ۳۸۰ میلیون دلار رسید.

اگر الان هم درباره لکسار در اینترنت جست‌وجو کنید، نتایج زیادی در رابطه با فلش‌‌مموری‌ها، کارت‌های حافظه و حافظه‌های فشرده می‌بینید. بسیاری از آنها اکنون با نام لکسار پروفشنال (Lexar Professional) ارائه می‌شوند.

جی هاوکینگز (Jay Hawkings)، معاون بخش محصولات مصرفی شرکت مایکرون، در یک پست وبلاگی این‌گونه اظهار داشت: «این تصمیم به‌عنوان بخشی از تلاش‌ مداوم شرکت برای تمرکز بر افزایش فرصت‌های خود در بازارها و کانال‌های ارزشمند است.»

مشتریانی که قبلا محصولات لکسار را خریداری کرده بودند، همچنان توسط شرکت مایکرون پشتیبانی می‌شوند، اما نباید انتظار ارائه محصولات و سهام جدیدی مرتبط با برند لکسار داشت. مایکرون اعلام کرد که تمام یا بخشی از برند لکسار را برای فروش خواهد گذاشت.

(همچنین: Waymo، اوبر را به سرقت اطلاعات متهم کرد)

منبع

برچسب‌ها: لکسارLexarMicronکسب‌و‌کارstorageمایکرون
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی

محمد حاجی‌علی همدانی، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر پژوهشی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده و با فعالیت‌های تخصصی در زمینه مهندسی پزشکی و پردازش تصویر، هم‌اکنون مدیریت بخش فنی استارت‌آپ Maczooo mirror را برعهده دارد.