استارت‌آپ اپی‌سافت، یاور بیماران خاص
رفع مشکلات افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن؛ ۶

استارت‌آپ اپی‌سافت، یاور بیماران خاص

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۱۶:۰۰ | ۳ دقیقه

برای بیماران دارای بیماری‌های مزمن، یک پرونده الکترونیکی فراگیر و همه‌جانبه طراحی می‌شود.

نوپانا: براساس طبقه‌بندی دپارتمان بهداشت و سلامت استرالیا، بیماری‌هایی همچون آسم، بیماری‌های ذهنی، سرطان، فشار خون و دیابت جزو بیماری‌های مزمن هستند. افراد مبتلا به این بیماری‌ها باید تحت نظارت مداوم پزشکان قرار بگیرند.

از آنجایی که این افراد باید به طور مستمر ویزیت شوند، مشکل دسترسی آنها به پزشک در استرالیا به یک معضل تبدیل شده است. «مایکل هورس» (Michael Hurse) و «جنی اونیل» (Jenny O`neill) دو فعال اجتماعی در حوزه دارو و درمان، برای رفع این مشکل یک ایده استارت‌آپی ارائه کرده‌اند.

«اپی‌سافت» (EpiSoft) برنامه استارت‌آپی مایکل هورس و جنی اونیل است که در آن سعی می‌شود مشکلات بیماران مزمن از بین برود. مشکلاتی نظیر منتظر شدن در نوبت‌های ویزیت طولانی، نبود دارو و مشکل هزینه‌ها.

(همچنین بخوانید: شهروندان استرالیایی، آنلاین ویزیت می‌شوند)

در این طرح از سهام‌داران حرفه‌ای سلامت دعوت می‌شود تا در یک «طرح درمان تعاملی» با بیمارستان‌ها، پزشکان، پرستاران و بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن، به توافق رسیده و در زمینه‌های مورد نیاز آنها مشارکت کنند. در این برنامه قرار است برای بیماران دارای بیماری‌های مزمن، یک پرونده الکترونیکی فراگیر و همه‌جانبه طراحی شود. این پرونده‌ها براساس موقعیت جغرافیایی بیماران در اختیار بیمارستان‌های نزدیک آنها قرار می‌گیرد.

به گزارش نوپانا مشابه چنین پرونده‌های الکترونیکی بیماران، پیش از این در بیمارستان‌ها وجود داشته است اما تفاوت این استارت‌آپ با نمونه‌های پیشین خود در این است که این پرونده‌ها فقط برای بیماران بیماری‌های مزمن طراحی می‌شوند.

منبع

(همچنین بخوانید: هوش مصنوعی، خطرپذیری سلامت را پیش‌بینی می‌کند)

برچسب‌ها: جهاناستارت‌آپسلامتEpisoftاپی‌سافت
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی