هفت نکته‌ برای داشتن یک لوگوی تاثیرگذار
ایجاد هویت بصری برند ۶

هفت نکته‌ برای داشتن یک لوگوی تاثیرگذار

توسط مژده زینالی | ۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

در یک‌ نگاه، لوگوی کسب‌وکار شما، نشان‌دهنده‌ فعالیت شرکت شما و بیان‌کننده ماموریت آن است.

نوپانا: یک لوگوی خوب، هویت نام تجاری کسب‌وکار شما را ایجاد و آن را در ذهن مشتریان، ماندگار می‌کند. در یک‌ نگاه، لوگوی کسب‌وکار شما نشان‌دهنده‌ فعالیت شرکت شما و بیان‌کننده ماموریت آن است، بنابراین بهتر است زمان و انرژی زیادی را برای یادگیری چگونگی طراحی یک لوگوی ایده‌آل و عالی صرف کنید.

برای دست‌یابی به یک لوگو‌ی ایده‌آل، هفت نکته مهم زیر را در نظر داشته باشید:

۱-طرح ساده‌ای برای آن درنظر بگیرید

طرح‌های پیچیده و پر زرق‌وبرق، پیام شما را به خوبی منتقل نمی‌کنند. بهترین لوگوها، شکل‌ها و فونت‌های ساده‌ای دارند که حتی در کنتراست سیاه و سفید هم قابل تشخیص هستند.

اضافه‌کردن جزئیات زیاد به طرح، گیج‌کننده است و زمانی که بخواهید از آن در کارت‌ ویزیت و موارد دیگر تبلیغاتی استفاده کنید، باعث افزایش هزینه‌های چاپ هم می‌شود.

۲- خلاق باشید

در لوگوی خود از ویژگی‌ای که کسب‌وکار شما را خاص و ویژه می‌کند، استفاده کنید. از به‌کار بردن کلیپ‌آرت‌ها بپرهیزید. به دنبال ویژگی منحصربه‌فرد کسب‌وکار خود باشید، روی آن تمرکز کنید تا یک لوگوی عالی طراحی کنید.

۳- لوگوی ماندگاری طراحی کنید

لوگوی شما بهتر است بدون تاریخ انقضا و ماندگار باشد. تنها از روند کسب‌وکار خود در سال اخیر، برای طراحی لوگو کمک نگیرید، زیرا برای طراحی این لوگو زمان و پول زیادی مصرف می‌کنید، پس اگر این لوگو مربوط به همان سال باشد، بعد از یک یا دو سال بدون استفاده می‌شود. لوگوی مناسب می‌تواند به مدت یک دهه بدون نیاز به روزآمد شدن، استفاده شود.

۴- شکل در برابر کلمات

از دو نوع طراحی پایه استفاده کنید: شکل یا حروف. اگر نام تجاری شما از قبل شناخته شده است، یا نکته‌ا‌‌ی درباره‌ آن وجود دارد، بهتر است از یک شکل قابل تشخیص استفاده کنید. فونت‌ها و شکل‌های پایه، برخلاف حروف فانتزی و تصویرهای تزئینی، معمولا انتخاب بهتری هستند.

۵- لوگوی شما در چه مکان‌هایی دیده خواهد شد؟

ممکن است لوگوی شما در طراحی قلم و کاغذ عالی باشد، اما چگونگی استفاده از آن را هم درنظر بگیرید.
ممکن است این طرح روی کامیون‌های بزرگ یا بیلبوردهای تبلیغاتی قرار بگیرد، پس کیفیت آن باید به گونه‌ای باشد که با تغییر سایز و قرارگرفتن روی پس‌زمینه‌های مختلف، عالی به نظر برسد.

۶-انتخاب رنگ

رنگ‌ها در ارتباط برقرارکردن افراد با طرح، نقش زیادی دارند. رنگ‌های روشن و واضح جلب توجه می‌کنند، در حالیکه رنگ‌های تیره، نرم وخوشایند هستند. انتخاب رنگ نامناسب، گیج‌کننده است و ممکن‌است پیام اشتباهی را به مخاطب انتقال دهد. حتما رنگ لوگوی خود را با پیام آن هماهنگ کنید.

۷-از افراد با دانش و تجربه کمک بگیرید

برخی از جنبه‌های ایجاد یک کسب‌وکار کوچک، ارزش سرمایه‌گذاری دارند. ایجاد بهترین لوگو برای ارائه برند شما به مخاطب، خیلی مهم است.
از یک هنرمند گرافیک یا تیم‌ طراحی که تجربه و مهارت زیادی دارند، کمک بگیرید. این افراد، برای جذب مخاطب بیشتر، مقرون‌به‌صرفه بودن آن و...  شما را راهنمایی می‌کنند.

(همچنین بخوانید: اهمیت طراحی گرافیک در موفقیت کسب‌وکار)

برچسب‌ها: بازاریابیلوگوطراحینام تجاریLogographic design
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مژده زینالی

مژده زینالی

مژده زینالی، دانش‌آموخته رشته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ مسئولیت واحد زبان‌های خارجی را در باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه‌های آزاد عهده‌دار بوده و تاکنون مقالات متعددی را در زمینه‌های پزشکی و فناوری‌های نوین، در این عرصه منتشر کرده است.