شتاب‌دهنده‌ها می‌توانند به کانون‌های اشتغال‌زایی کشور تبدیل شوند
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه: ۷.۳

شتاب‌دهنده‌ها می‌توانند به کانون‌های اشتغال‌زایی کشور تبدیل شوند

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۴/۰۲ - ۱۳:۰۰ | ۸ دقیقه

خان‌احمدی: شتاب‌دهنده‌ها، کشور را به سمت اقتصاد دانش‌بنیان پیش خواهند برد.

نوپانا به نقل از ایسنا: معصومه خان‌احمدی با بیان اینکه مراکز شتاب‌دهنده در جهت حمایت بیشتر و بهتر از استارت‌آپ‌ها (تیم‌های متشکل از افراد خلاق و ایده‌پرداز) به وجود آمده‌اند، گفت: استارت‌آپ‌ها یا همان هسته‌های نوپا و گروه‌های ایده‌پرداز، نمونه‌های موفق تشکیل کسب‌وکار در دنیای امروز هستند.

او افزود: هزینه تشکیل استارت‌آپ که هسته‌هایِ اشتغال‌آفرین جامعه نیز محسوب می‌شوند، بسیار پایین است به‌طوریکه در برخی کشورها استارت‌آپ‌های ۱۰۰ دلاری داریم و این بدین معنی است که با هزینه بسیار اندک می‌توان کسب‌وکار راه انداخت.

خان‌احمدی تصریح کرد: علاوه بر اینکه هزینه استارت‌آپ‌ها بسیار پایین است، زمان و فرآیند رشد آنها نیز بسیار سریع است، بطوری‌که یک استارت‌آپ می‌تواند ظرف مدت شش ماه به رشد برسد.

او با بیان اینکه نهادهای مختلفی برای حمایت از رشد استارت‌آپ‌ها در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: از جمله این نهادها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد هستند و اخیرا نهادهایی که در این زمینه در کشور فعال شده‌اند، شتاب‌دهنده‌ها هستند که تاثیر بسیار مثبتی در رشد استارت‌آپ‌ها داشته و به آنها کمک می‌کنند که به سرعت توانمند شده و به کارآفرینان موفق تبدیل شوند.

خان‌احمدی خاطرنشان کرد: با رونق فعالیت شتاب‌دهنده‌ها، قطعا اقتصاد کشور متاثر از این پدیده خواهد شد و این اکوسیستم کارآفرینی، آرام آرام، کشور را به سمت اقتصاد دانش‌بنیان پیش خواهد برد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه افزود: تمرکز و فعالیت اصلی شتاب‌دهنده‌ها بر تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌هاست.

اولین شتاب‌دهنده غرب کشور آغاز به فعالیت کرد

خان‌احمدی در ادامه با بیان اینکه در زیست‌بوم کارآفرینی، عوامل متعددی دخیل هستند، گفت: کارآفرینان (استارت‌آپ‌ها)، سرمایه‌گذاران، دانشگاه، دولت، مراکز شتاب‌دهنده و فرهنگ جدیدی که به اسم مربیگری یا مِنتوری در کشور در حال فراگیر شدن است، همگی اگر در یک اکوسیستم جمع شوند، می‌توانند اثرگذاری بسیار مطلوبی در بحث تشکیل شرکت‌های نوپای دانش‌بنیان و کارآفرین داشته باشند.

(درباره این موضوع بیشتر بخوانید: اشتغال‌زایی میلیونی با سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها)

او افزود: خوشبختانه در استان بیشتر این ساختارها برای تشکیل یک اکوسیستم فناوری وجود دارد، از جمله پارک علم و فناوری که با سابقه ۱۰ ساله فعالیت دارد، ۹ مرکز رشد داریم و کانون‌های شکوفایی و خلاقیت نیز در استان فعال بوده و از همه مهم‌تر سرمایه‌گذارانی در استان داریم که با ادبیات فناوری آشنا هستند.

خان‌احمدی تصریح کرد: مجموع این عوامل در کنار هم به ما این نوید را داد که می‌توانیم به بحث شتاب‌دهنده نیز ورود پیدا کنیم.

او افزود: در همین راستا با استفاده از تجربیات یک کارآفرین موفق و بصورت خصوصی، یک مرکز شتاب‌دهی با عنوان شتاب‌دهنده "تیک" در استان راه‌اندازی شد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: راه‌اندازی این شتاب‌دهنده توسط بخش خصوص با هدف انفصال از سرمایه‌گذاری دولت انجام گرفت و هدف این مرکز این است که بتواند استارت‌آپ‌ها را طی یک بازه شش ماهه به رشد رسانده و به کارآفرینانی قدرتمند تبدیل کند.

خان‌احمدی افزود: علاوه بر این، با وجود شتاب‌دهنده‌ها، حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری آنها در فعالیت‌های استارت‌آپ‌ها بسیار تسهیل می‌شود و آرام آرام به سمتی خواهیم رفت که فضای کارآفرینی کشور از منابع دولتی فاصله بگیرد.

او با بیان اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه یکی ازحامیان راه‌اندازی اولین مرکز شتاب‌دهی غرب کشور است، گفت: شتاب‌دهنده تیک با حمایت صندوق فناوری زاگرس وابسته به پارک علم و فناوری و شرکت نیروی غرب کار خود را آغاز کرده است.

سومین رویداد کارآفرینی "تیک"، ۱۴ تیرماه در کرمانشاه برگزار می‌شود

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به فعالیت یک‌ساله شتاب‌دهنده‌ "تیک"، گفت: خوشبختانه از اوایل امسال، دوره شتاب‌دهی این مرکز که شامل دو مرحله پیش‌شتاب‌دهی (دو ماهه) و شتاب‌دهی (چهارماهه) می‌باشد شروع شده است.

وی افزود: به زودی مرحله پیش شتاب‌دهی استارت‌آپ‌های فعال در این مرکز تمام شده و در روز ۱۴ تیرماه همزمان با برگزاری سومین رویداد کارآفرینی "تیک"، استارتاپ‌ها به ارائه ایده‌های خود در حضور مدعوین و سرمایه‌گذاران خواهند پرداخت.

خان‌احمدی اظهار کرد: سومین رویداد کارآفرینی تیک روز ۱۴ تیرماه در محل سالن علامه طباطبایی ساختمان جهاد دانشگاهی با موضوع "ارائه استارت‌آپ‌ها و نقش سرمایه‌گذاری خطر پذیر" برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد علاوه بر اینکه استارت‌آپ‌ها به ارائه ایده‌های خود می‌پردازند، پاویون استارت‌آپ‌ها نیز برقرار می‌شود و این پاویون محلی است برای گفت‌وگوی استارت‌آپ‌ها با مدعوین و سرمایه‌گذاران.

(همچنین بخوانید: چه راه‌هایی برای تامین مالی کسب‌وکار وجود دارد؟)

برچسب‌ها: شتاب‌دهندهاستارت‌آپکارآفریناشتغال‌زاییشتاب‌دهنده تیکپارک علم و فناوری
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.