خلق کاراکتر تبلیغاتی هوشمندانه
برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبین ۷.۳

خلق کاراکتر تبلیغاتی هوشمندانه

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۴/۰۲ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

با خلق کاراکتر تبلیغاتی برای استارت‌آپ خود، می‌توانید رابطه حسی قوی با مخاطبین ایجاد کنید.

نوپانا: خلق کاراکتر تبلیغاتی یکی از روش‌های خلاقانه و موثر در زمینه تبلیغات و بازار‌یابی است. هنگامی که یک کاراکتر تبلیغاتی خلق می‌کنید، باید عهده‌دار روایت زندگی او شوید و این کار را طوری انجام دهید که مخاطبین، ارتباط حسی و عاطفی قوی با کاراکتر خلق شده برقرار کنند.

از این شیوه تبلیغاتی در ایران بسیار استفاده شده است و شامل تجربه‌های موفق و ناموفق زیادی می‌شود، مانند کاراکتر‌هایی همچون بابابرقی (متعلق به اداره برق) و سیا ساکتی(متعلق به راهنمایی و رانندگی) که بی شک تاثیرات زیادی روی جامعه گذاشتند.

با این حال بیشتر استارت‌آپ‌های ایرانی هنوز از این شیوه تبلیغاتی استفاده نکرده‌اند، بنابراین در ادامه به بررسی یکی از استارت‌آپ‌های خارجی که در حال حاضر از این روش استفاده می‌کند می‌پردازیم:

استارت‌آپ زوم‌پیزا در زمینه خدمات آنلاین سفارش پیتزا درحال فعالیت است.

هنگامی که به وب سایت زوم‌پیزا سر می‌زنید، اولین تجربه شما احساس گرسنگی خواهد بود! دومین چیزی که شاید نظر شما را جلب کند، تعداد کم انتخاب‌هایی است که زوم‌پیزا در اختیارتان قرار می‌دهد. در این وب‌سایت ۱۱ نوع پیتزا، ۱ نوع سالاد و تنها ۳ نوع نوشیدنی گازدار موجود است. به گفته موسسین این استارت‌آپ، آن‌ها تمرکز خود را به کیفیت محصولاتشان معطوف کرده‌اند و قصد دارند طعم‌هایی لذت‌بخش به مشتریان خود ارائه کنند. به نظر آنها، تنوع بیش از حد محصول، موجب عدم تمرکزشان روی این هدف است.

(همچنین بخوانید: بررسی یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی)

خلق کاراکتر تبلیغاتی هوشمندانه

استارت‌آپ زوم‌پیزا در روز پدر، از نخستین کاراکتر تبلیغاتی خود با نام زوم‌پیزا رونمایی کرد. این کاراکتر، راوی داستان روزمره این استارت‌آپ است و مخاطبین را در جریان اکثر این امور قرار می‌دهد.

هدف از خلق این شخصیت، حذف فاصله میان مشتریان و این استارت‌آپ بوده است. آنها در خلق این کاراکتر به طور هوشمندانه‌ای از شخصیت محبوب ماریو (که در ایران آن را به نام قارچ‌خور نیز می‌شناسند) الهام گرفته‌اند تا مخاطب در همان لحظات اول بتواند ارتباط خوبی با وی برقرار کند. همچنین در طراحی کلاه و لباس این کاراکتر، از کلیدی‌ترین عنصر این استارت‌آپ یعنی پیتزا استفاده شده است.

کاراکتر زوم‌پیزا در تمامی رویدادها حضور دارد و به طور مستقیم با مخاطبین ارتباط برقرار می‌کند.

(همچنین بخوانید: بازاریابی موفق در اینستاگرام)

برچسب‌ها: تبلیغاتadvertisementخلق کاراکترزوم‌پیزاzume pizza
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.