معرفی کاغذی از جنس سنگ توسط ژاپنی‌ها
استارت‌آپ حامی محیط‌ زیست ۶

معرفی کاغذی از جنس سنگ توسط ژاپنی‌ها

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۱۴:۰۰ | ۴ دقیقه

این اختراع، راه‌کار شگفت‌انگیز یک استارت‌آپ ژاپنی برای جلوگیری از قطع درختان است.

نوپانا به نقل از شهر سخت‌افزار: تخته‌ها و صفحات سنگی، از جمله ابتدایی‌ترین ابزارهایی به حساب می‌آیند که تا پیش از تولید کاغذ، برای نوشتن مطالب و انتقال محتویات متنی، در دسترس بشر بوده‌اند. حالا یک کارآفرین ژاپنی، برنامه‌های ویژه‌ای را برای بازگرداندن سنگ به چرخه ابزارهای قابل استفاده در نوشتن، درنظر گرفته است. این کارآفرین، استارت‌آپی را راه‌اندازی کرده که تولید کاغذ از سنگ را عملی ساخته است.

استارت‌آپ ژاپنی TBM موفق شده راهکار تولید کاغذ از سنگ را جایگزین روش سنتی تولید این محصول از چوب درختان کند. نکته قابل توجه اینکه کاغذهای یادشده، وزن کمی داشته، دوام بیشتری دارند و در مقابل نفوذ آب نیز مقاوم هستند.

Nobuyoshi Yamasaki با راه‌اندازی شرکت TBM، تولید کاغذ از سنگ آهک را امکان‌پذیر ساخته است. سنگ آهکی که به گفته او منابع تقریبا پایان‌ناپذیری دارد. او معتقد است راهکار این استارت‌آپ در واقع پاسخی است که برای نگرانی‌های موجود در خصوص گرم شدن کره زمین و کمبود منابع آبی درنظر گرفته شده است. این در حالی است که بر پایه برآوردهای انجام شده، نیاز مردم جهان به کاغذ، تا سال ۲۰۳۰ میلادی دوبرابر خواهد شد. یاماساکی در خصوص تاثیرات این راهکار می‌گوید: راهکار ارائه شده توسط استارت‌آپ ما، نقشی ویژه در بسیاری از مناطق جهان که با مشکل رشد جمعیت و کمبود منابع آبی روبرو هستند ایفا خواهد کرد.

(همچنین بخوانید: فناوری چگونه از طبیعت الهام می‌گیرد؟)

بنابر برآوردهای TBM، تولید یک تن کاغذ معمولی، به ۱۰۰ تن آب نیاز دارد. این در حالی است که کاغذهای Limex استارت‌آپ TBM، بدون نیاز به آب، به مرحله تولید می‌رسند. این استارت‌آپ به جای قطع ۲۰ درخت، از کمتر از یک تن سنگ آهک در کنار ۲۰۰ کیلوگرم پلی اولفین استفاده می‌کند. این شرکت پنج ساله، به تازگی موفق شده سرمایه ۹.۱ میلیون دلاری را از طرف سرمایه‌گذاران مختلف جمع‌آوری کند. هدف این استارت‌آپ، عرضه سهام در بورس تا سال ۲۰۲۰ میلادی است.

کاغذهای تولیدی این شرکت، دوام بالایی داشته و از چنان مقاومتی در برابر نفوذ آب برخوردارند که حتی نوشتن روی آن‌ها در زیر آب نیز امکان‌پذیر خواهد بود. تولید این محصول در ابعاد تجاری از ژوئن ۲۰۱۶ میلادی و در کارخانه‌ای در Miyagi آغاز شده است.

(همچنین بخوانید: استارت‌آپی برای ثبت فعالیت مغزی حیوانات)

برچسب‌ها: محیط زیستاختراعاستارت‌آپ‌Environment
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.