چرا باید به تجربه کاربری اهمیت داد؟
قسمت اول ۸.۷

چرا باید به تجربه کاربری اهمیت داد؟

توسط نیما ذبیح‌اله‌زاده | ۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۱۰:۰۰ | ۴ دقیقه

در این مطلب، به نکاتی می‌پردازیم که رعایت آنها منجر به تجربه کاربری خوب محصول‌ می‌شود.

نوپانا: همه ما تجربه‌های خوب و بدی در رابطه با استفاده از یک محصول داشته‌ایم. حال اگر تولیدکننده یک محصول باشیم، این مسئله بسیار مهم است که تجربه کاربران، مثبت باشد. اما به‌راستی چه‌چیزی باعث ایجاد تجربه‌های خوب و بد در ذهن کاربران یک محصول می‌شود؟ در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که رعایت آنها منجر به تجربه کاربری خوب محصول‌ می‌شود:

محصول خود را سودمند و کاربردی طراحی کنید

به کاربر خود کمک کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیاز‌های خود را برطرف کند.

محصول خود را ساده و آسان طراحی کنید

به کاربر خود کمک کنید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کار با محصول شما را یاد بگیرد. برای این کار می‌توانید محتوایی برای آموزش‌ سریع محصول خود در اختیار کاربر قرار دهید.

محصول را در دسترس طراحی کنید

کاری کنید که کاربر در هر شرایطی بتواند از محصول شما استفاده کند. کاربر را محدود به زمان، مکان و یا پلتفرم خاصی نکنید.

لذت‌بخش طراحی کنید

باید کاری کنید که کاربر از محصول شما لذت ببرد و در عین حال نیاز‌های خود را توسط محصول شما رفع کند. در واقع با این کار، کاربر را به استفاده از محصول خود وفادار می‌کنید. بسیار مهم است که کاربر از محصول شما رضایت کامل داشته باشد.

کاربر را دچار سردرگمی نکنید

کاری نکنید که کاربر در هنگام استفاده از محصول شما دچار سردرگمی شود.

محصول جذاب طراحی کنید

تحقیقات نشان می‌دهد کاربران از محصولی که دارای جذابیت بصری نیست استقبال نمی‌کنند. از متدهای ایجاد جذابیت بصری در طراحی محصول خود کمک بگیرید.

از ارائه ویژگی‌های غیرضروری بپرهیزید

ویژگی‌های غیر ضروری، حواس کاربر را از کارایی اصلی محصول دور کرده و این موضوع از سودمند بودن محصول می‌کاهد.

از تکرار اطلاعات بپرهیزید

اطلاعاتی را که می‌دانیم کاربر می‌داند و یا قبلا در اختیار او گذاشته‌اید، مجددا تکرار نکنید.

انعطاف‌پذیر باشید

اجازه دهید کاربر کاری را که می‌خواهد، به شیوه خود انجام دهد.

رعایت تمامی این موارد در کنار هم دشوار، اما شدنی است. ما نمونه‌های خوبی را در کشور خودمان، ایران داریم که با کمی صبر و حوصله و تشکیل تیم‌های ارزیابی محصول، موفق به ایجاد تجربه‌های خوبی در کاربران خود شده‌اند.

این مطلب را در قسمت بعد دنبال کنید.

(همچنین ببینید: اینفوگرافیک: اهمیت طراحی گرافیک در موفقیت کسب‌وکار)

برچسب‌ها: کاربرموفقیت تجربه کاربریکیفیتمحصولuser experience
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده

نیما ذبیح‌اله‌زاده، دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به عنوان دبیر باشگاه‌های مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده و تاکنون نشریات وگروه‌های دانشجویی زیادی را در این رشته سامان بخشیده است. او هم‌اکنون رهبری استارت‌آپ MacZooo mirror را به‌ عهده دارد.