کارگاه آموزشی طراحی تجربه کاربری (UX)
با حمایت رسانه‌ای نوپانا: ۸

کارگاه آموزشی طراحی تجربه کاربری (UX)

توسط پیمان گل‌وردی | ۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۶:۰۰ | ۵ دقیقه

کارگاه آموزشی طراحی تجربه کاربری (UX) توسط نوآفرینان در تاریخ ۲۸ دی ماه از ساعت ۹ الی ۱۳ در پارک علم و فناوری مدرس برگزار می‌شود.

نوپانادر سرتاسر دنیا شرکت ‌های بزرگ و کوچک در حال طراحی و عرضه محصولات جدیدبرای استفاده مشتریان خود هستند. هر کدام از ما هنگام استفاده از این محصولات ویا خرید از یک فروشگاه آنلاین تجربه منحصر بفردی داشتیم که  در احساس رضایت و یا عدم رضایت ما از آن محصول نقش داشته است. هرچه با این محصولات و یا خدمات راحتتر ارتباط برقرار کنیم، امکان مراجعه ما به یک وبسایت و یا خرید دوباره از یک فروشگاه بیشتر می شود.

برای اولین بار دکتر دونالد نورمن عبارت user experience یا همان تجربه کاربری را معرفی نمود و به اهمیت طراحی کاربر محور  اشاره کرد. براساس نظریه او، تصمیم های طراحی محصول و خدمات باید بر اساس نیازها و خواسته های کاربران پایه ریزی شوند.

اگر بخواهیم بصورت عامیانه تر این مفهوم رو تعریف کنیم باید گفت: تجربه‌کاربری یعنی نگاه به کاربرد محصول از بیرون. یعنی از همان سمتی که مشتری به نحوه عملکرد محصول نگاه می‌کنند.

یکی از فاکتورهایی که نقش به‌سزایی در موفقیت محصولات و خدمات دارد، تجربه کاربری مناسبی است که در اختیار کاربر گذاشته می‌شود. اگر کیفیت این تجربه به اندازه‌ای نباشد که کاربر را راضی نگاه دارد، در اولین فرصت که محصول یا خدمت مشابهی را با تجربه کاربری بهتری پیدا نماید حتی با وجود تعداد محدودتری کارکرد، به آن محصول مهاجرت می کند.

تمرکز اصلی متخصصان تجربه کاربری، خلق تجربه‌های شیرین‌تر برای کاربران است.

هدف این کارگاه آشنایی شرکت‌کنندگان با مفاهیم پایه و اصلی در تجربه کاربری، فرآیند کلی تجربه کاربری و جایگاه تجربه کاربری در توسعه کسب و کار و موفقیت آن است.

 سرفصل های کارگاه

تجربه کاربری چیست

جنبه‌های تجربه کاربری

بازگشت سرمایه به‌واسطه طراحی مبتنی بر تجربه کاربری

جایگاه تجربه کاربری در توسعه کسب و کار

رویکردهای فرآیندی تجربه کاربری (Agile UX, Lean UX, etc.)

جایگاه تجربه کاربری در توسعه محصول و خدمت

تیم تجربه کاربری و نقش‌های آن

فرآیند طراحی کاربر محور شامل پژوهش کاربری، طراحی مبتنی بر تجربه کاربری، ارزیابی کاربردپذیری

ثبت نام این کارگاه  از طریق سایت ایوند انجام می‌پذیرد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به این لینک اطلاعات خود را ثبت کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین کد تخفیف ۲۰ درصدی nopana برای همراهان این پایگاه اختصاص داده شده است.

گفتنی است، این رویداد با حمایت رسانه‌ای نوپانا (پایگاه علمی-تحلیلی کسب‌وکارهای) به نشانی http://nopana.ir/ برگزار می‌گردد.

برچسب‌ها: UXتجربه کاربریرابط کاربریطراحی رابط کاربریکسب‌و‌کاراستارت‌آپUI
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی

پیمان گل‌وردی دانش‌آموخته مهندسی پزشکی است. او از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان مدیر اجرایی باشگاه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد تهران‌جنوب برگزیده شده است و با فعالیت در زمینه مهندسی پزشکی هم‌اکنون مدیریت روابط عمومی استارت‌آپ Maczooo mirror را بر عهده دارد.