خمیرهای بازی فناورانه در راه بازار
پرورش خلاقیت کودکان ۷

خمیرهای بازی فناورانه در راه بازار

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۶ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

به‌وسیله این خمیرها، کودکان می‌توانند با اضافه شدن نور، صدا و حرکت، به دست‌سازه‌های خمیری خود جان بدهند.

نوپانا به نقل از ایران: امروزه کودکان بیشتر به بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی روی خوش نشان می‌دهند و کمتر به دنبال بازی‌هایی همچون بازی با خمیر می‌روند که روزگاری یکی از اصلی‌ترین بازی‌های کودکانه محسوب می‌شد. به همین دلیل هم یک استارت‌آپ با نام Tech Will Save Us (تکنولوژی ما را نجات خواهد داد)، دست به ابتکار تازه‌ای زده و خمیر بازی Dough Universe را ارائه داده است که مدارهای الکترونیک در آن جاسازی شده‌اند تا کودکان بتوانند با اضافه شدن نور، صدا و حرکت، به دست‌سازه‌های خمیری خود جان بدهند.

این استارت‌آپ، ۳ مدل کیت ویژه نور، صدا و حرکت را برای کودکان ۴ تا ۷ساله تولید کرده و به همراه هر کیت، یک دستگاه برش شیرینی و نیز دستگاه کنترل و اپلیکیشن اندروید یا IOS ارائه داده است. دستگاه کنترل، جریان ضعیف الکتریکی را وصل می‌کند و اپ نیز شامل ایده‌ها، بازی‌ها وداستان‌هاست که می‌تواند به تخیل کودک کمک کند.

کودک با کمک کیت صدا می‌تواند گیتار، پیانو یا درام بسازد و با توجه به ضخامت خمیر بازی، ۳ صدای مختلف ایجاد شود، تنها کافی است خمیر به دستگاه کنترل متصل شود. در کیت ویژه نور نیز کودک می‌تواند یک اژدهای خمیری بسازد که آتش از دهانش بیرون می‌آید و البته نور جای آتش را گرفته است یا پنگوئنی بسازد که می‌درخشد. کیت سوم نیز ویژه حرکت است و وسیله ارائه شده همراه آن، وقتی به دستگاه کنترل متصل می‌شود، می چرخد. کودک با کمک این کیت می‌تواند هلی‌کوپتر، روبات و خودرو بسازد و از حرکت کردن آنها هیجان‌زده شود.

«بتانی کوبی»، مدیرعامل این استارت‌آپ، معتقد است ۶۵درصد کودکانی که اکنون در مدارس ابتدایی تحصیل می‌کنند، در آینده شغل‌هایی خواهند داشت که امروز وجود ندارد، پس باید آنها را برای آینده آماده کنیم و این خمیر بازی می‌تواند راهی ساده برای پرورش خلاقیت و علاقه‌مند کردن آنها به علم و دانش باشد. اکنون هریک از کیت‌ها با بهای ۴۰دلار پیش‌فروش می‌شود، ولی برای هر  ۳ کیت باید مبلغ ۱۰۰ دلار بپردازید.

(همچنین بخوانید: آموزش استفاده از اینترنت به کودکان)

برچسب‌ها: خلاقیتتکنولوژینوآوریکودکخمیر بازیDough UniverseTech Will Save Us
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.