استارت‌آپ کمک به بیماران برای اتمام دوره درمان آنها
بطری‌های قرص هوشمند ۷

استارت‌آپ کمک به بیماران برای اتمام دوره درمان آنها

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۶ - ۱۲:۰۰ | ۵ دقیقه

استارت‌آپ «آدهر تک»، هزینه‌های مراقبت از بیماران را کاهش می‌دهد.

نوپانا به نقل از تین‌نیوز: یکی از بزرگترین چالش‌های ارائه‌دهندگان مراقبت‌های پزشکی امروز، این است که بیماران، داروهای تجویز شده را کامل مصرف کنند. «آدهر تک» (AdhereTech) استارت‌آپ مستقر در نیویورک، تغییری در این زمینه ایجاد کرده است.

آخرین نتایج پژوهش‌های حوزه بهداشت و درمان، مسیری نگران کننده را نشان می‌دهد که باعث افزایش هزینه‌های ایالات متحده، به میزان ۲۹۰ میلیارد دلار در سال شده است: عدم پایبندی بیماران به داروهای تجویز شده.

مطالعات نشان می‌دهد که ۲۰ تا ۳۰ درصد از داروها هرگز کامل مصرف نمی‌شوند و ۵۰ درصد از داروهای تجویز شده برای درمان بیماری‌های مزمن، هرگز خریداری نمی‌شوند. البته این ماجرا باعث مرگ نمی‌شود، اما میزان بستری‌ها و هزینه‌های سیستم مراقبت از بیماران را افزایش می‌دهد.  

شناخت این مشکل باعث شده که آدهرتک، بطری‌های قرص هوشمند بسازد که مسیر درمان و بهبود دارو را در زمان واقعی نشان دهد. این بطری‌های بی‌سیم، از زمانی که بیمار داروهایش را دریافت می‌کند، به او کمک کرده تا آنها را دقیق و سر وقت مصرف کند.

(همچنین بخوانید: استارت‌آپ اپی‌سافت، یاور بیماران خاص)

جاش استین، مدیرعامل و بنیان‌گذار آدهرتک، می‌گوید: این موضوع، مقایسه‌ای میان اینکه بیماران چه کاری انجام می‌دهند و چه کاری باید انجام دهند، است. اگر سیستم ما متوجه اختلافی در این زمینه شود، یعنی یک دوز از مصرف دارو از دست رفته است و باید چاره‌ای اندیشیده شود.

بطری‌ها جریان داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و بیماران می‌توانند مصرف داروها را دنبال کنند. به این ترتیب، اگر یک دوز از دست برود، بطری‌ها فعال شده و به بیمار یادآوری می‌کنند که داروی خود را مصرف کند. این یادآوری همچنین می‌تواند از طریق تماس‌های تلفنی به خطوط تلفن ثابت و همراه یا ارسال پیام‌های متنی به بیماران و مراقبان آنها باشد.

جاش استین می‌گوید: حدود یک‌سوم از کاربران ما به طور متوسط حتی از تلفن همراه استفاده نمی‌کنند. این بطری‌ها به صورت خودکار کار می‌کنند و شما برای استفاده از آنها، نیازی به تلفن همراه یا بلوتوث ندارید.

باطری این بطری‌ها بیش از ۶ ماه شارژ خواهد بود و بعد از آن هم کاربران می‌توانند آن را مجددا شارژ کنند. این بطری‌ها برای هزاران نفر در سراسر آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و آفریقا توزیع شده است.

استین، ایده این استارت‌آپ را بعد از مکالمه‌ای با پدر و مادر خود که در مراقبت‌های پزشکی کار می‌کنند، به دست آورده است. این استارت‌آپ، سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد و بعد از آن همچنان توسعه پیدا کرده است.

(همچنین بخوانید:استارت‌آپی برای گردشگری سلامت)

برچسب‌ها: سلامتاستارت‌آپنوآوریپزشکیمراقبت از بیمارانمصرف داروجهانآدهر تکAdhereTech
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.