۵ روند فناورانه که کارآفرینان باید پیگیری کنند
قسمت دوم ۸

۵ روند فناورانه که کارآفرینان باید پیگیری کنند

توسط محمود حاج‌ زمان | ۱۳۹۶/۰۳/۲۶ - ۱۱:۰۰ | ۶ دقیقه

۵ روند فناورانه که با بهره‌گیری از آنها می‌توانید تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید.

نوپانا: امروزه تکنولوژی صنایع مختلفی را در سراسر جهان تسخیر کرده است. از کامپیوتر گرفته تا طراحی، هوش مصنوعی و حتی واقعیت مجازی، فرصت برای سرمایه‌گذاری بر فناوری تقریبا بی‌نهایت است. با این حال، به دلیل انبوه نوآوری‌هایی که دیده می‌شود، گاهی کارآفرینان به سختی می‌توانند یک حوزه مناسب فناوری را برای استفاده در کاری که در آن مهارت دارند، پیدا کنند.

در قسمت پیشین این مطلب، به بررسی فناوری‌های هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و چت‌بات‌ها پرداختیم. در این قسمت، به دو فناوری مهم دیگر برای پیشرفت در عرصه کسب‌وکار می‌پردازیم:

اتومبیل‌های خودران

بعد از سال‌ها پژوهش و گذراندن تست‌های مختلف، بالاخره ماشین‌های بدون‌راننده در سال ۲۰۲۰ به جاده‌ها وارد خواهند شد و تبدیل به یکی از جذاب‌ترین صنایع می‌شوند. با وجود اینکه در سال‌های ابتدایی ورود این فناوری، احتمالا عموم مردم توانایی و یا انگیزه تهیه خودروهای خودران را نداشته باشند، متخصصین و کارآفرینان پیش‌بینی کرده‌اند که این تکنولوژی بعد از ورود به جاده‌ها، خیلی زود جای خودروهای سنتی را خواهد گرفت.

به گزارش نوپانا، هیجان برای استفاده از اتومبیل‌های خودران از یک چیز نشات می‌گیرد: این‌که آن‌ها می‌توانند جهان را، به این شکلی که می‌شناسیم، تغییر دهند. ماشین‌هایی که به صورت خودکار رانندگی می‌کنند، مزیت‌های زیادی دارند و به همین دلیل، احتمالا با ورود آنها، خودروهای کنونی منسوخ می‌شوند و حتی برخی ادعا کرده‌اند که ماشین‌های بدون‌راننده تا ۹۰ درصد سهم بازار، به خصوص در حوزه حمل‌ونقل عمومی را به خود اختصاص می‌دهند.

برخی منتقدین، این خودروها را در لیست برنامه‌های بلندمدت حمل‌ونقل عمومی قرار داده‌اند و حالا که تولیدکنندگان این ماشین‌ها سعی دارند هر طور شده آن‌ها را به بازار بفرستند، نباید تعجب کنیم اگر عصر طلایی اتومبیل‌های خودران در همین چند سال آینده سر برسد.

(همچنین در این زمینه بخوانید: خودروها شما را خواهند شناخت)

نرم‌افزار به‌عنوان خدمت

این نرم‌افزارها که به اختصار SaaS خوانده می‌شوند، یکی از سه عنصر اصلی محاسبات ابری هستند و ظاهرا یکی از موثرترین مدل‌های توزیع موجود می‌باشند. به‌طور خلاصه، شرکت‌های SaaS راهکارهای نرم‌افزاری را به شرکت‌های دیگر ارائه می‌دهند که از طریق اینترنت می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. به این صورت، دیگر نیازی به دانلود و نصب نرم‌افزار نیست و در عین حال، کارایی فوق‌العاده و ظرفیت بی‌نظیری هم ممکن می‌شود. شرکت‌های SaaS به‌طور سنتی به صنایع فناورانه دیگر خدمت می‌کردند؛ اما با دیجیتال شدن محیط‌های کاری امروزی، فرصت‌های تازه‌ای برای کسب‌وکارهای دیگر به وجود آمده و شما می‌توانید از این فرصت‌ها استفاده کرده و تبدیل به پلی بین این دو شوید.

(همچنین در این زمینه بخوانید: چهره واقعی اپل را بیشتر بشناسید)

سخن آخر

یافتن یک حوزه‌ی غنی برای کارآفرینی فناورانه می‌تواند خیلی سخت باشد، ولی با پیشرفت تکنولوژی، ورود به یکی از حوزه‌هایی که در بالا گفته شد مطمئنا به شما کمک خواهد کرد تا از آینده روشن آن‌ها بهره‌برداری کنید و مسیر موفقیت خود را بسازید.

برچسب‌ها: فناوریتکنولوژیکارآفرینtechnologyخودروهای خودرانSaaS
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمود حاج‌ زمان

محمود حاج‌ زمان

محمود حاج زمان، دانش‌آموخته مهندسی عمران تا مقطع دکتری در دانشگاه شریف است. از سال ۱۳۸۸ مشغول روزنامه‌نگاری علمی و نوشتن و ترجمه مطالب علمی، به خصوص در مجله دانستنیها است. او تا کنون شش کتاب ترویج علم برای مخاطب عام منتشر کرده است.