خودروها شما را خواهند شناخت
آینده صنعت خودرو در گروی هوش مصنوعی ۷.۳

خودروها شما را خواهند شناخت

توسط علی رنجبران | ۱۳۹۵/۱۰/۲۰ - ۱۳:۳۰ | ۶۰ دقیقه

ماشین‌های آینده تنها شما را نخواهند رساند، بلکه شما را خواهند شناخت.

تکنولوژی اتومبیل در نمایشگاه CES هفته گذشته نه‌تنها در مورد ماشین‌های خودرانه بود، بلکه به معرفی تجربه‌ای شخصی بین راننده و ماشین پرداخت.

هوش مصنوعی و شناخت چهره به ماشین‌ها این قابلیت را می‌دهد که با شناسایی شخص راننده قفل اتومبیل را باز کند و تنظیمات قرارگیری صندلی، نور و موسیقی را اختصاصا برای برای وی تنظیم کند. آماندا مک‌کوی از کمپانی تویوتا می‌گوید: «ایده ماشین‌های جدید بیشتر از یک خودرو است، این تکنولوژی جدید قرار است شریک و همراهی باشد که کمک حال راننده باشد.»

سازندگان خودرو می‌خواهند که ماشین با راننده مکالمه داشته باشد و در تهیه لیست خرید و نقشه سفر به او یاری دهد. در نمایشی اولیه، ماشین تویوتا یا راننده آزمایشی وارد گفت‌وگو شد و بهترین مسیرهای ممکن را به او پیشنهاد داد. دوربین تشخیص چهره ماشین با شناسایی وضعیت راننده به او مسیری شادتر را عرضه کرد.

کمپانی فورد اعلام کرد که با دستیار صوتی آمازون، «الکسا» کار خواهد کرد و رنو و بی‌ام‌دابلیو قرار است از همیار صوتی مایکروسافت، «کورتانا» بهره بگیرند. با تمام اینها، سیستم خودکار کنترل ماشین به تنهایی عرضه نخواهد شد و در کنار آن تنظیماتی برای راننده وجود دارد که در مواقع نیاز کنترل ماشین را به دست گیرد.

برچسب‌ها: جهانتکنولوژیبازارحمل‌و‌نقل
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علی رنجبران

علی رنجبران

علی رنجبران دانش آموخته مهندسی معدن از دانشگاه تهران است. او از سال ۱۳۸۳ در نشریات دانشجویی و سپس به صورت حرفه‌ای در رسانه‌های مختلف به روزنامه‌نگاری علمی و ترویج دانش و فناوری مشغول بوده است. علی رنجبران سابقه دبیری تحریریه، دبیر سرویسی چندین نشریه معتبر را دارد.