حوزه زیست فناوری، نسبت به گذشته پرشتاب‌تر شده است
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری: ۸

حوزه زیست فناوری، نسبت به گذشته پرشتاب‌تر شده است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۳ - ۱۶:۰۰ | ۲ دقیقه

هم‌اکنون از سه هزار شرکت دانش‌بنیان بیش از ۵۰۰ شرکت در حوزه زیست‌فناوری فعال هستند.

نوپانا به نقل از ایرنا: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این که زیست‌فناوری در اولویت‌های الف نقشه جامع علمی کشور ذکر شده است، گفت: در دولت یازدهم توجه به حوزه زیست‌فناوری نسبت به دولت‌های گذشته افزایش یافت.

مصطفی قانعی افزود: اکنون حدود ۱۵ هزار فارغ‌التحصیل در حوزه زیست‌فناوری داریم و از این لحاظ در منطقه رتبه اول را داریم. او همچنین بیان کرد: آنچه تاکنون انجام شده، پیرو اجرای سند توسعه زیست‌فناوری بوده است. هم‌اکنون از سه هزار شرکت دانش‌بنیان بیش از ۵۰۰ شرکت در حوزه زیست‌فناوری فعال هستند و ۲۵ درصد شرکت های دانش‌بنیان فعال، مربوط به حوزه زیستی هستند.

(همچنین بخوانید: افزایش تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان)

قانعی با اشاره به این که سند زیست‌فناوری، اولین سند توسعه علم و فناوری کشور است که سال ۸۴ تصویب شد، اظهارکرد: به هر حال پایه‌هایی از زیست‌فناوری در سال‌های گذشته بنا نهاده شده است و این سند، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد و ردیف مستقل بودجه برای آن گذاشته شده است.

او ادامه داد: در حقیقت دولت یازدهم ادامه دهنده راه توسعه علم و فناری در این حوزه بوده، منتهی شتاب آن در این دولت افزایش پیدا کرد و علاوه بر این که توجه به زیست‌فناوری در این دولت بیشتر شد، اعتبارات مربوط به این حوزه هم افزایش پیدا کرد.

(همچنین بخوانید:وضعیت استارت‌آپ‌ها در دولت جدید)

برچسب‌ها: دانش‌بنیانزیست‌فناوریBiotechnologyتوسعه
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.