رویکرد دولت حمایت قاطع از شرکت های دانش بنیان است
سورنا ستاری: ۸

رویکرد دولت حمایت قاطع از شرکت های دانش بنیان است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۱۸:۳۶ | ۴ دقیقه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: رویکرد دولت حمایت قاطع و جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه آن‌هاست زیرا که راه اندازی این شرکت ها زمینه ساز توسعه همه جانبه خواهد شد.

نوپانا به نقل از ایرنا، سورنا ستاری روز دوشنبه در بازدید از پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد و واحدهای فناور در یاسوج اظهار داشت: در وضعیت کنونی کشور توسعه و رشد این مراکز نقش قابل توجهی در اقتصاد خواهد داشت. 

وی بیان کرد: هم اینک تجاری سازی فناوری به یکی از مباحث کلیدی در دنیا تبدیل شده به طوری که افزایش توان تجاری سازی فناوری به منزله افزایش توان رقابتی در بازار جهانی است و باعث افزایش درآمد ملی کشورها می شود. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ابراز داشت: تنظیم و تسهیل گری محیط کسب و کار از جمله پرداخت تسهیلات مورد نیاز به نخبگان در مراکز علمی و فناوری به منظور تقویت حوزه دانش بنیان در اقتصاد کشور تا حصول نتیجه، از راهبردهای اصلی این معاونت است. 

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین با تشریح مشکلات، رسیدگی بیشتر به واحدهای فناور را خواستار شد. 

سید شمس الدین هاشمی افزود: هم اکنون ۱۳ واحد فناور و سه شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر است. 

وی تصریح کرد: با استقرار و فعالیت این شرکت‌ها و واحد‌ها برای ۷۰ نفر با مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا شغل ایجاد شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اضافه کرد: این شرکت‌ها در زمینه‌های تجهیزات پزشکی، گیاهان دارویی، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال فعالیت و انجام کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی هستند. 

هاشمی ادامه داد: علاوه بر شرکت‌ها و واحد‌های فناوری ۲ مرکز رشد در شهر‌های یاسوج و گچساران نیز فعالیت می کنند. 

صبح امروز دوشنبه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری کشور به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. 

وی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا از پارک علم و فناوری استان، واحد تولیدی صنعت آوران رایان و شرکت گردافشان دنا بازدید کرد. 

سورنا ستاری در سفر یک روزه خود به همراه جمعی از مدیران و مسئولان با محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان و فناور استان کهگیلویه و بویراحمد و آخرین دستاوردهای این شرکت ها آشنا شدند. 

برچسب‌ها: سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریکهگیلویه و بویراحمدواحد فناورانهدانش‌بنیاناستارت‌آپواحدهای فناور
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.