نگاهی به جالب‌ترین محصولات CES
شگفتی‌‎سازهای نمایشگاه 2017 ۴.۷

نگاهی به جالب‌ترین محصولات CES

توسط علی رنجبران | ۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۱۲:۰۸ | ۳ دقیقه

برس موی هوشمند و چای هوشمند دو محصول شگفتی‌‎ساز در نمایشگاه CES 2017 شدند.

برای آنهایی که هیچوقت در نمایشگاه CES نبوده‌اند باید گفت که CES در لاس وگاس واقعه جذاب و هیجان‌‎انگیزی است. این رویداد مثل یک فرصت یادگیری بی‌نظیر برای کارآفرینان تازه‌کار عمل می‌کند. شاید هم بشود گفت، این نمایشگاه نمایی کوتاه از تصویر تکنولوژی در چند سال آینده است؛ پر از محصولات نو، خدمات خلاقانه و استارت‌آپ‌های انقلابی که می‌خواهند دنیا را عوض کنند.

طیف علاقمندی‌ها و ابداعاتی که در CES به نمایش در می‌آیند حقیقتا گیج کننده است. از چنین طیفی می‌توان توقع خدمات درمانی، واقعیت مجازی، ماشین‌های خودرانه و گوشی‌های هوشمند را داشت اما دیدن تکنولوژی و خلاقیت در غالب برس‌ مو حقیقتا شگفت انگیز است.

برس موی هوشمند!

این ابداع محصولی تلفیقی است بین سازنده محصولات پوست و مو  کراستس(Kerastase)، کمپانی فرانسوی محصولات الکترونیک ویتینگز (Withings) و بخش نوآوری و تکنولوژی کمپانی آرایشی اورآل (L’Oreal). این برس هوشمند با استفاده از یک میکروفن به تحلیل موهای شخصی که از آن استفاده می‌کند می‌پردازد و تخمین می‌زند که مو تا چه اندازه خشک یا مجعد است.

همچنین برای تحلیل الگوی شانه‌زدن موها از یک شتاب‌سنج استفاده و شکنندگی مو محاسبه می‌شود. این داده‌ها به نرم‌افزاری روی موبایل کاربر فرستاده می‌شود و با در نظر گرفتن عواملی مثل آب و هوا، پیشنهاداتی برای شانه‌کردن مو و محصولات جانبی به کاربر عرضه می‌شود.

چای هوشمند!

شرکت 42 تی (42Tea) چای شما را دقیقا با توجه به سلیقه‌تان در انواع چای دم می‌کند و دستورالعمل‌های متفاوتی برای بهتر شدن آن به شما می‌دهد. این برنامه و ظرف متصلش، عاشقان چای را گام به گام هدایت می‌کند. این برنامه با گرفتن بازخورد از کاربران محبوب‌ترین انواع چای را معرفی می‌کند و حتی با توجه به الگوی زمان خواب و بیداری و ساعات کار کاربر، زمان چای خوردن و انواع چای مناسب در هر زمان را به او پیشنهاد می‌کند.

احاطه شدن توسط کارآفرینان، توسعه‌دهندگان و استارتاپ‌هایی که برای تمام جنبه‌های زندگی راهی جدید دارند حقیقتا روحیه‌دهنده است و CES تماما در همین مورد است.

برچسب‌ها: جهانتکنولوژیشرکتکارآفرینرویداداستارت‌آپاپلیکیشن
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علی رنجبران

علی رنجبران

علی رنجبران دانش آموخته مهندسی معدن از دانشگاه تهران است. او از سال ۱۳۸۳ در نشریات دانشجویی و سپس به صورت حرفه‌ای در رسانه‌های مختلف به روزنامه‌نگاری علمی و ترویج دانش و فناوری مشغول بوده است. علی رنجبران سابقه دبیری تحریریه، دبیر سرویسی چندین نشریه معتبر را دارد.