ورود واقعیت افزوده به دنیای مومیایی‌ها
موزه‌گردی با گوگل ۵.۷

ورود واقعیت افزوده به دنیای مومیایی‌ها

توسط علی رنجبران | ۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۱۴:۰۹ | ۲ دقیقه

گوگل پلتفرم واقعیت افزوده «تانگو» را برای موزه‌ها باز می‌کند.

گوگل اعلام کرد که پلتفرم واقعیت افزوده‌اش به نام تانگو را به روی موزه‌ها باز می‌کند؛ اولین موزه در این راه انیستیتوی هنر دیترویت(Detroit) است.

پلتفرم تانگوی گوگل با استفاده از تصاویر کامپیوتری موقعیت جغرافیایی را در گوشی‌های تلفن‌ همراه نشان می‌دهد. تانگو این کار را بدون استفاده از ابزارهای خارجی مثل جی‌پی‌اس، وای‌فای و سنسور انجام می‌دهد.

واقعیت افزوده گوگل برای جهت‌یابی داخلی و نقشه‌یابی سه‌بعدی کارآمد است و دنیایی از احتمالات و موقعیت‌ها را پیش‌روی فضای تبلیغاتی قرار می‌دهد. هفته گذشته BMW اعلام کرد که از تانگو برای فروش ماشین‌هایش استفاده می‌کند.

انیستیتوی هنر دیترویت با کمپانی گایدیگو (GuidiGo) که متخصص ساختن راهنمای سفر و گردشگری بر روی موبایل است همراه شده تا بتواند تانگو را به نرم‌افزاری مخصوص موزه‌گردی ارتقا دهد. با این روش بازدیدکنندگان می‌توانند در ورودی موزه تبلت لنوو-که تانگو را پشتیبانی می‌کند- را به امانت بگیرند و با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده، بخش‌هایی مثل مومیایی‌های مصری را به صورت زنده تماشا کنند.

علاوه بر این تانگو برای موزه دیترویت مثل یک اتاق‌ فرار جذاب عمل می‌کند که با طرح سوال و پازل و معما، بازدیدکننده را به بخش‌های مختلف موزه می‌کشاند.

گوگل می‌گوید که پروژه همکاری تانگو با موزه‌ها در راه جهانی شدن است و به زودی این نرم‌افزار در اختیار تمام موزه‌های جهان قرار خواهد‌گرفت.

برچسب‌ها: جهانتکنولوژیاپلیکیشن
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره علی رنجبران

علی رنجبران

علی رنجبران دانش آموخته مهندسی معدن از دانشگاه تهران است. او از سال ۱۳۸۳ در نشریات دانشجویی و سپس به صورت حرفه‌ای در رسانه‌های مختلف به روزنامه‌نگاری علمی و ترویج دانش و فناوری مشغول بوده است. علی رنجبران سابقه دبیری تحریریه، دبیر سرویسی چندین نشریه معتبر را دارد.