ژاپن کشتی‌های خودران می‌سازد
مسیرهای کوتاه‌تر و امن‌تر؛ ۸

ژاپن کشتی‌های خودران می‌سازد

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۱۵:۰۰ | ۳ دقیقه

دو شرکت ژاپنی در پروژه‌ای مشترک تصمیم دارند ۲۵۰ کشتی با سیستم هدایت از راه دور بسازند.

نوپانا: شرکت‌های کشتی‌رانی و کشتی‌سازی کشور ژاپن تصمیم دارند تا سال ۲۰۵۰، کشتی‌های خودران یا بدون کاپیتان را وارد سیستم حمل‌و‌نقل کنند. سازندگان امیدوارند که با عملی‌شدن این پروژه، میزان تصادف‌های دریایی تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

شرکت‌های کشتی‌رانی میتسوی (Mitsui) و نیپون یوسن (Nipon Yusen)  برای کمتر شدن هزینه‌ها، با هم در این پروژه ملی همکاری می‌کنند. این دو شرکت بزرگ، در فاز اول همکاری تصمیم دارند برای کشتی‌های تجاری فعال در صنعت حمل‌ونقل، نوعی سیستم‌ هدایت خودکار، مانند آنچه در هواپیماها به کار می رود، تولید کنند.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن فاز اول همکاری، آنها ۲۵۰ کشتی خودران تولید کرده و امیدوارند که این پروژه بلندمدت، هم از نظر میزان مصرف سوخت و هزینه‌های دیگر صرفه‌جویی کند و هم از نظر توسعه اقتصادی به این کشور خدمت کند.

به گزارش نوپانا، کشتی‌هایی که قرار است تا کمتر از ده سال دیگر به آب انداخته شوند قادر خواهند بود امن‌ترین و کوتاه‌ترین مسیرها را انتخاب کنند. همچنین سیستم‌های هوشمندی خواهند داشت که هرگونه اختلال در عملکرد کشتی را پیش‌بینی می‌کند.

ژاپن تنها کشوری نیست که قصد تولید این کشتی‌ها را دارد، اما با توجه به صحبت‌های مدیران و برنامه‌ریزی دقیقی که صورت‌ داده‌اند، به نظر بیش از هر کشوری برای عملی کردن این پروژه مصمم است.

(همچنین بخوانید: تاکسی‌یاب آنلاین بدون راننده)

برچسب‌ها: جهاناقتصادEconomic Growthژاپنکشتیحمل‌و‌نقلMitsuiNipon Yusen
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا