تاکسی‌یاب آنلاین بدون راننده
همکاری تویوتا و یاندکس ۷

تاکسی‌یاب آنلاین بدون راننده

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۱۱:۰۰ | ۳ دقیقه

کشور روسیه در زمینه ساخت خودروهای بدون راننده، کار خود را شروع کرده است.

نوپانا: اگر زمانی ساخت ماهواره اخبار بازارهای رقابتی را پر کرده بود، امروزه رقابت در ساخت مدل‌های مختلف خودروهای بدون راننده یا همان خودران است. پس جای تعجب نیست اگر بدانیم به تازگی کشور روسیه نیز در این عرصه وارد شده است. یک استارت‌آپ روسی به نام یاندکس (Yandex) که در حقیقت یک تاکسی‌یاب آنلاین است که در زمینه‌های مختلفی مانند تولید نقشه و مسیریابی فعالیت می‌کند، روی این پروژه متمرکز شده است.

به گزارش نوپانا، مدیرعامل این شرکت، دمیتری پولیشچاک (Dmitry Polishchuk) در این مورد گفت: در دهه آینده این خودرو، جای مدل‌های کنونی را می‌گیرد. هدف ما از تولید خودروهای بدون راننده، رسیدن به سطح جدیدی از حمل‌ونقل است که در آن کوچکترین دخالتی از سمت انسان وجود نخواهد داشت.

این شرکت سیستمی متشکل از سخت‌افزارهایی مانند پردازنده‌های الکترونیک و نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده است. یاندکس برای این کار با شرکت تویوتا یک قرارداد همکاری وضع کرده است و سیستم خودران خود را روی ماشین‌های این شرکت آزمایش می‌کند.

روسیه در حوزه خودروهای بدون راننده هنوز راه زیادی دارد تا به رقبای بزرگ خود مانند آمریکا وچین و غول‎‌هایی مانند گوگل و تسلا برسد، اما موفقیت‌های این شرکت، در عین کوچکی، نوید پیشرفت‌های بزرگ می‌دهند.

(همچنین بخوانید: چین برای مبارزه با تسلا آماده می‌شود)

برچسب‌ها: فناوریتکنولوژیخودروهای الکتریکیجهانتاکسی آنلاینtaxi
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا