بالا رفتن قیمت دلار نتیجه سوء مدیریت مدیران کشور است
آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی مطرح کرد: ۸

بالا رفتن قیمت دلار نتیجه سوء مدیریت مدیران کشور است

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۷/۰۷/۰۶ - ۱۴:۳۹ | ۷ دقیقه

تولیت مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه بالا رفتن قیمت دلار به دلیل مدیریت اشتباه است، گفت: مدیریت کشور نباید به حدی آشفته باشد که تنها با سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا قیمت دلار افزایش یابد.

نوپاناآیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی در دیدار مدیرعامل و جمعی از مسئولان صندوق پژوهش و فناوری کریمه که در بیت معظم‌له برگزار شد، اظهار داشت: در علوم حوزوی و تبلیغ دین می‌توان از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد اما به دلیل قابل‌فهم نبودن بسیاری از کتاب‌های علما برای عموم مردم، آثار شرکت‌های دانش‌بنیان مخاطبان خاصی خواهد داشت و نمی‌توانند آثاری فراگیر تولید کنند.

تولیت مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه استفاده از علوم حوزوی در شرکت‌های دانش‌بنیان عمدتاً پول‌ساز نیست، افزود: انجام فعالیت‌های ابتکاری در زمینهٔ فناوری در حوزه بسیار مشکل است زیرا امکانات و صرفه مالی خوبی برای فعالان در این عرصه وجود ندارد، همچنین مؤسسات حوزوی که امروزه در قالب فناوری‌ها فعالیت میکنند مشی خاصی داشته و نمی‌توانند به همه علوم حوزوی بپردازند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های کشور نیز این مشکلات در رابطه با عدم‌حمایت‌ از خلاقیت‌ها و ابتکارات وجود دارد، تأکید کرد: امروزه جامعه ما ابتکار پذیر نیست و تنها به بروکراسی و سازوکار ثابت اهمیت داده می‌شود، به‌عنوان‌مثال گاهی برای انجام ‌دادن یک فعالیت ابتکاری و تولیدی در کشور چهار سال صرف دریافت مجوزها می‌شود و این یک اشکال بزرگ است.

آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به اینکه به رئیس‌جمهور کشور برای ترمیم تیم اقتصادی خود پیشنهاداتی ارائه کردیم، عنوان کرد: بسیاری از درآمد دولت صرف پرداخت حقوق کارمندانی می‌شود که کارایی زیادی برای دولت ندارند، دولت یا باید ازنظر تعداد کارمندان کوچک‌تر شود و یا از این کارمندان به نحو احسن و در جهت پیشرفت بروکراسی اداری استفاده کند.

تولیت مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه فعالیت‌های اقتصادی باید با توجه به شرایط کشور انجام شود، گفت: اگر در کشور کم‌آبی وجود دارد باید به کشت محصولاتی روی بیاوریم که برای رشد به آب ‌کمتری نیاز دارند اما دولت به این مسئله توجه نکرده است به‌عنوان‌مثال وزارت راه در میسر راه‌های کشور درخت‌هایی کاشته است که میوه نمی‌دهند اما می‌توانست به‌جای آن از درخت سنجد استفاده کند، زیرا این درخت در سال تنها دو بار به آب نیاز دارد و میوه آن نیز قابل بهره‌برداری است.

رئیس کتابخانه آیت‌الله بروجردی با اشاره به‌ضرورت استفاده از آب دریا برای تأمین آب موردنیاز کشور، تصریح کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی مسئله اتصال دریای خزر به خلیج‌فارس را مطرح کردند که اعتراضات زیادی را به دنبال داشت اما می‌توانست فواید زیادی در زمینه آب‌رسانی به شهرهای کشور داشته باشد زیرا با وجود این مشکلات در آینده آب‌رسانی کشور تنها از طریق دریا انجام می‌شود.

تولیت مسجد اعظم قم با تأکید بر اینکه باید با توجه به رشته‌های دانشگاهی کشور امکان جذب وجود داشته باشد، تصریح کرد: باید شرکت‌های دانش‌بنیان و پول‌ساز در کشور ایجاد شود تا از فرصت‌های اقتصادی کشور بیشترین بهره را برده و ایران را به رونق اقتصادی برسانند.

رئیس کتابخانه آیت‌الله بروجردی عنوان کرد: ما می‌توانیم در دنیا خود را عرضه کنیم. سرمایه‌گذارهای ما به‌خوبی تشویق نمی‌شوند در تجارت نیز باید ابتکار داشته باشیم سرمایه‌گذاران می‌توانند در شرکت‌های مرغوب کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند و ایران را مرکز صادرات این کشورها تبدیل کنند.

وی بیان کرد: سیستم مدیریتی اقتصادی و اداری ما دارای اشکالات زیادی است و ما اگر می‌خواهیم جمعیت کشور را از ۸۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون نفر برسانیم، باید در مرحله اول مشکلات اقتصادی و مدیریتی کشور را حل کنیم.

تولیت مسجد اعظم قم خطاب به مسئولان صندوق پژوهش و فناوری کریمه بیان کرد: کار شما یک مجاهده و کمک به ابتکارات در کشور است و باید مشکلاتی که در زمینه بسترسازی و بروکراسی اداری دارید حل شود.

آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به اینکه بالا رفتن قیمت دلار به دلیل مدیریت اشتباه است، گفت: مدیریت کشور نباید به حدی آشفته باشد که تنها با سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا قیمت دلار افزایش یابد، بیشتر شدن قیمت دلارارزش پول ملی را پایین آورده و سبب گرانی اجناس در کشور می‌شود.

تولیت مسجد اعظم قم با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مسئله اقتصاد مقاومتی گفت: توجه به سرمایه‌های انسانی داخلی مهم‌تر از سرمایه‌های مالی است و باید از نیروهای مستعد برای پیشرفت بیش‌ازپیش استفاده شود.

برچسب‌ها: آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردیدلاراقتصادسو مدیریتتولیت مسجد اعظم قمقمصندوق پژوهش و فناوری کریمهشرکت دانش بنیان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.