دسترسی به پریز و وای‌فای با درخت مصنوعی
بهترین و سریع‌ترین راه: ۷

دسترسی به پریز و وای‌فای با درخت مصنوعی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۱۲ - ۱۵:۰۰ | ۲ دقیقه

این سازه به شکل درخت طراحی شده و از صفحات خورشیدی برای تولید جریان الکتریکی استفاده می‌کند.

نوپانا به نقل از ایسنا: در شهرهای مختلف اروپا از سازه‌هایی شبیه به درخت‌ رونمایی شده است که علاوه بر داشتن سایه می‌توانند برای شارژ کردن تلفن همراه، اتصال به اینترنت و چندین کاربرد دیگر مورد استفاده قرار بگیرند.

این سازه که به شکل درخت طراحی شده، از صفحات خورشیدی برای تولید جریان الکتریکی استفاده می‌کند و رهگذران می‌توانند از امکاناتی که این «درخت الکتریکی» فراهم می‌کند، استفاده کنند.

فواره آب و آبخوری برای حیوانات در کنار پریز برق، منبع نور در شب، ارائه وای‌فای و هچنین داشتن نمایشگر LCD، از جمله امکانات این درخت مصنوعی است.

(همچنین بخوانید: تصویربرداری با وای‌فای از آن سوی دیوار)

نمونه‌های اولیه این سازه در سال ۲۰۱۴ تولید شده بود و سال بعد، از اولین نمونه تکمیل‌شده آن در کنفرانس آب‌وهوای پاریس رونمایی شد.

علاوه بر اروپا، چند نمونه از این سازه در آمریکا و در ایالت‌های کارولینای شمالی و کالیفرنیا نیز راه‌اندازی شده است. قرار است از این سازه در شهر نیویورک نیز استفاده شود.

استفاده از سلول‌های خورشیدی با توجه به پاک بودن این انرژی و همچنین هزینه‌های پایین راه‌اندازی آن، گسترش زیادی پیدا کرده است و هر روز با استفاده از این فناوری، از اختراعات بیشتری رونمایی می‌شود.

(همچنین بخوانید: در بحران‌ها اینترنت داشته باشید)

برچسب‌ها: فناوریجهانstartupوای‌فای
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.