اینترنت اشیا با چه چالش‌هایی روبه‌رو است؟
اینفوگرافیک ۸

اینترنت اشیا با چه چالش‌هایی روبه‌رو است؟

توسط مهدی بصیرت‌نیا | ۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۱۵:۰۰ | ۷ دقیقه

تا سال ۲۰۲۰، نزدیک به ۵۰ میلیارد دستگاه به اینترنت متصل می‌شوند.

نوپانا: اینترنت اشیا به شبکه‌ای از دستگاه‌های الکترونیکی گفته می‌شود که دارای یک آدرس IP بوده و از طریق اینترنت به هم متصل می‌شوند. این عبارت همچنین در توضیح ارتباط اینترنتی و مجازی بین اجسام با یکدیگر و دستگاه‌ها و سیستم‌های کنترل‌کننده آنها به کار برده می‌شود. در سال ۲۰۱۳، سازمان جهانی استانداردهای ابتکار عمل در اینترنت اشیا (IoT-GSI)، این نوع اینترنت را «زیرساخت جامعه اطلاعات» معرفی کرد.

امروزه شاهدیم از خانه‌ها و شبکه‌های هوشمند گرفته تا شبکه‌های ارتباطی متصل‌به‌هم و شخصی‌سازی شده، همگی نمایانگر شیب صعودی توسعه فناوری‌های اینترنت اشیا هستند. کارت‌های ارتباطی متصل، شبکه اینترنتی مراقبت از سلامت، برنامه‌های ورزشی و برنامه‌های منظم کاری، درسی و شخصی، از جمله خدماتی است که فناوری اینترنت اشیا به ما ارائه می‌کند. در این اینفوگرافیک، به این حوزه فناوری و چالش‌های پیش‌روی آن می‌پردازیم.

لطفا تا بارگذاری کامل تصویر صبر کنید:

برای بزرگ‌نمایی یا دانلود اینفوگرافیک کلیک کنید.

برچسب‌ها: اینترنت اشیاتکنولوژیفناوریهوشمندIOTinternet of things
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا

مهدی بصیرت‌نیا دانش‌آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم‌افزار است. او در حوزه‌های فناوری اطلاعات، گرافیک و مدیریت و بازاریابی محتوا فعالیت دارد. مهدی بصیرت‌نیا سابقه تولید محتوا در حوزه علم و فناوری و مدیریت توزیع محتوا در چند پایگاه اطلاعاتی معتبر را در کارنامه خود دارد.