استونی چگونه «سیلیکون‌ولی اروپا» شد
کشوری با بیشترین استارت‌آپ در جهان؛ ۸

استونی چگونه «سیلیکون‌ولی اروپا» شد

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۱۲ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

این کشور سریع‌ترین پهنای باند دنیا را در اختیار دارد و آموزش‌های لازم، مانند برنامه‌نویسی را از مدارس ابتدایی خود شروع می‌کند.

نوپانا: در هفته گذشته شهر تیلان، پایتخت استونی، میزبان نمایشگاه بزرگی در زمینه کسب‌وکار و فناوری بود که بیش از دوهزار مهمان بین‌المللی داشت. در این نمایشگاه‌ از جنبه‌های گوناگون به استارت‌آپ‌ها و فناوری و مدل‌های کاری مدرن پرداخته شد و آینده آنها مورد نقد و بررسی قرار گرفت. علت این استقبال پرشکوه را زمانی متوجه می‌شویم که این کشور را بیشتر شناخته و از تلاش‌های آن برای آنلاین‌شدن کسب‌وکارها مطلع شویم.

کشور استونی در زمینه کسب‌وکارهای آنلاین سابقه درخشانی دارد. تا جایی که به «سیلیکون‌ولی اروپا» معروف است. این کشور اولین کشور جهان بود که در سال ۲۰۰۰ اعلام کرد حق استفاده از اینترنت، یکی از حقوق اساسی انسان‌ها است و اکنون اکثر جمعیت آن به اینترنت دسترسی دارند.

در کشور استونی که کمتر از یک‌ونیم میلیون نفر جمعیت دارد، بیش از ۴۰۰ شرکت استارت‌آپی تاسیس شده است که حدود ۹۰ درصد آنها در مراحل اولیه رشد هستند. در واقع این کشور به ازای هر نفر، بیشترین تعداد استارت‌آپ‌‌ در دنیا را دارد.

به گزارش نوپانا، این کشور سریع‌ترین پهنای باند دنیا را در اختیار دارد و آموزش‌های لازم، مانند برنامه‌نویسی را از مدارس ابتدایی خود شروع می‌کند. به همین علت کارآفرینان اروپایی اشتیاق زیادی دارند تا استارت‌آپ خود را در این کشور راه‌اندازی کنند.

کشور استونی در سال گذشته از این طریق موفق شده است ۳۷۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند. پس نباید تعجب کرد که از نمایشگاه سالیانه این کشور تا این حد استقبال شود. برای کارآفرینان اروپایی، استونی الگویی خوب و ایده‌آل محسوب می‌شود.

(همچنین بخوانید: هفت شهری که آینده استارت‌آپ‌ها را رقم می‌زنند)

برچسب‌ها: Businessاستارت‌آپکسب‌و‌کارآنلایناینترنتstartupestoniastartup ecosystemزیست‌بوم
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا