استارت‌آپی برای گردشگری سلامت
اوکسا، سفر بیماران خارجی را آسان می‌کند؛ ۸

استارت‌آپی برای گردشگری سلامت

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۱۳ - ۱۰:۰۰ | ۶ دقیقه

اوکسا، به بیماران خارجی از قبل از سفر تا پایان آن، خدمات خود را ارائه می‌دهد.

نوپانا: زمانی‌که در سال ۲۰۱۴، شاشانک شریواستاوا (Shashank Shrivastava)، به مدت سه‌ ماه در بیمارستانی از بمبئی، مراقب پدربزرگ خود بود، به‌خاطر معاشرت با دیگر افراد حاضر در بیمارستان و به خصوص بیماران خارجی، ایده‌ای به ذهنش رسید که حاصل آن راه‌اندازی استارت‌آپی در زمینه خدمات پزشکی بود. او با بیماران زیادی از نقاط مختلف دنیا هم‌صحبت شد که اغلب آنها از بنگلادش و آفریقا بودند. او حین تعامل با آنها، متوجه شد این مسافران با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. مشکلاتی از قبیل تهیه بلیت، آشنایی نداشتن با زبان، پیدا کردن سکونت‌گاه و دیگر خدمات ارزان.

شریواستاوا در این مورد گفت: خانواده‌هایی را ملاقات کردم که به‌ علت ناتوانی در پیدا کردن اقامتگاه مناسب، با هزینه سه برابر معمول در بیمارستان کنار بیمار خود می‌ماندند. همین مسئله باعث شد تا تحقیقات خود را برای کمک به آنها شروع کنم.

او که تنها ۲۷ سال سن دارد، تصمیم گرفت تا استارت‌آپی برای آنها تاسیس کند تا از زمان حرکت از کشور خود تا هنگام بازگشت به آنجا برای آنها برنامه‌ریزی کند و به آنها خدمات لازم را ارائه کند. برای این کار به سراغ آژانس‌های مسافرتی، مسافرخانه‌ها و هتل‌ها، مراکز خدمات انتظامی و مترجم‌های محلی رفت.

او سرانجام موفق شد اواخر سال ۲۰۱۶، استارت‌آپ خدمات پزشکی اوکسا (Oxa) را تاسیس کند که در ابتدای کار به صورت آفلاین خدمات خود را ارائه می‌داد. او این استارت‌آپ را رشد داد و علاوه بر آنلاین‌کردن خدمات خود، به یک برند در زمینه سلامت تبدیل شده است. این شرکت با بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مراکز پرستاری و مهمان‌خانه‌های زیادی در حیدرآباد و دیگر شهرهای هند همکاری می‌کند. او برای راه‌اندازی اوکسا هم‌بنیان‌گذارانی نیز داشته است که تاکنون اسمی از آنها برده نشده است.

به گزارش نوپانا، این استارت‌آپ در حال حاضر از تعدادی مترجم برای رفع مشکلات بیماران در سفر به هند استفاده می‌کند. مدیران اوکسا قصد دارند برای حل این مسئله، یک سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کنند تا از طریق آن، مشکلات ترجمه برای بیماران به حداقل ممکن برسد. همچنین در نظر دارند قبل از اینکه بیمار به هند سفر کند، این امکان را داشته باشد تا به صورت ویدئویی با دکتر خود صحبت کند و از نکاتی که در زمان سفر لازم است رعایت کند، مطلع شود.

استارت‌آپ اوکسا خود را به خوبی در مسیر پیشرفت قرار داده است و به دنبال ثبت مرکزی به نام خود است تا در آنجا از وابستگی خود به نهادهای مختلف مستقل شود و خدمات خود را در یک محل مشخص به بیماران خارجی ارائه دهد.

اوکسا به تازگی موفق شده از یکی از شرکت‌های معتبر سرمایه‌گذاری بذری، ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند. کارشناسان دلیل موفقیت این استارت‌آپ را در تمرکز آن روی ایده خود می‌دانند. ایده‌ای که برای کمتر سرمایه‌گذاری آشنا است و عملی کردن آن به برنامه‌ریزی و تمرکز کاری بالایی نیاز دارد.

استارت‌آپ اوکسا، علاوه بر محبوبیت، ظرفیت رشد زیادی دارد و می‌تواند جهانی شود. در کنار آن استارت‌آپ‌های دیگری نیز در زمینه گردشگری پزشکی فعالیت می‌کنند که با رونق آنها دولت هند نیز وارد عمل شده و از آنها حمایت‌های مادی و معنوی زیادی می‌کند.

(همچنین بخوانید: هفت روند بازاریابی آنلاین گردشگری)

برچسب‌ها: استارت‌آپگردشگریسلامتstartuphealthmedicaltourismاوکساoxa
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا