با خیال راحت لوازم الکتریکی آنلاین بخرید
خدمات پس از فروش کالا؛ ۸

با خیال راحت لوازم الکتریکی آنلاین بخرید

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۳/۰۹ - ۱۳:۰۰ | ۴ دقیقه

یک استارت‌آپ هندی خدمات پس از فروش برای کالاهای الکتریکی ارائه می‌دهد.

نوپانا: تصور کنید پس از خرید کالاهای الکترونیک از فروشگاه‌های آنلاین، وسیله مورد نظر شما نیاز به نصب یا تعمیر دارد، یا پس از چند ماه باید قطعات آن عوض شود. در این شرایط، چه کسی پاسخگو است و می‌تواند به شما کمک کند؟

یک استارت‌آپ هندی به مدیریت «نیتین مالهوترا» (Nithin Malhotra) و «آنوج آگراوال» (Anuj Aggarwal) پشتیبانی از محصولات الکترونیک را که توسط آمازون در هند به فروش می‌رسند، به عهده گرفته است. این استارت‌آپ در قالب یک اپلیکیشن تلفن همراه به نام «۲۴۷ اراند» (247Around) فعالیت می‌کند و نحوه کار آن به این صورت است که کاربران پس از خرید محصولات الکترونیک از هریک از شرکت‌های «بوش» (Bush)، «آکای» (Akai)، «مورافی» (Muraphy) و «دوو» (Daewoo) می‌توانند از خدمات پس از فروش محصولات بهره‌مند شوند.

این استارت‌آپ از آوریل ۲۰۱۵ کار خود را آغاز کرده است. گفته می‌شود مردم هند سالانه نزدیکه به ۱۵۰ میلیون دلار خرج تعمیرات لوازم الکتریکی می‌کنند. ایده اولیه این استارت‌آپ بر پایه همین نیاز شکل گرفت. حالا پس از دو سال، ۲۴۷ اراند به یکی از بهترین برندهای تعمیرات لوازم الکتریکی تبدیل شده است و محبوبیت آن روزبه‌روز بیشتر هم ‌می‌شود.

(همچنین بخوانید: استارت‌آپی برای شرایط بحرانی)

نیتین مالهوترا و آنوج آگراوال هردو پیش از شروع این کسب‌وکار به مدت ۱۱ سال در شرکت‌‌های تولید لوازم الکتریکی فعالیت کرده بودند. آن دو همچنین سابقه همکاری با کمپانی‌های معتبری مانند «اس‌تی میکروالکترونیک» (ST Microelectronics) و «تگزاس اینسترومنت» (Texas Instruments) را نیز در کارنامه خود داشتند. سال ۲۰۱۵ پس از کسب تجارب بسیار در زمینه پشتیبانی وسایل الکترونیک، کار خود را آغاز کردند.

در کشور ما نیز با گسترش فضای رسانه‌های دیجیتال و رشد روزافزون خرید‌وفروش‌های اینترنتی، نیاز به چنین حمایت‌هایی از سوی فروشگاه‌های آنلاین برای مشتریان احساس می‌شود. لوازم الکتریکی، مهم‌ترین و حساس‌ترین کالاهایی هستند که در فروشگاه‌های آنلاین به فروش می‌رسند. این ایده می‌تواند برای اطمینان خاطر مشتریان و جلب رضایت آنها، بسیار کارگشا باشد.

منبع

(همچنین بخوانید: کدام محصولات نشان «دانش‌نماد» دریافت می‌کنند؟)

برچسب‌ها: startupفناوریIndiaجهانهندخدمات پس از فروشafter sales service247Around
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی