چاپگرهای سه‌بعدی به یاری دندان‌پزشکان می‌آید
استارت‌آپی تازه برای سلامت دندان‌ها؛ ۸

چاپگرهای سه‌بعدی به یاری دندان‌پزشکان می‌آید

توسط هما نعمانی | ۱۳۹۶/۰۳/۰۹ - ۱۶:۰۰ | ۲ دقیقه

آرفونا فناوری تازه‌ای است که با آن می‌توان پروتزهای دندانی را با چاپگرهای سه‌بعدی تولید کرد.

نوپانا: یک استارت‌آپ دندان‌پزشکی برنده جایزه استارت‌آپی «پروپلیفی»  (Propelify) در سال ۲۰۱۷ شده است. نام این ‌استارت‌آپ «آرفونا» (Arfona) است و هدف آن تولید پروتزهای دندانی مقرون‌به‌صرفه است.

آرفونا توانسته است با استفاده چاپگرهای سه‌بعدی دندان‌های مصنوعی، با هزینه بسیار کمتر، پروتزهایی را که با تجهیزات دندانپزشکی تولید می‌شوند، بسازد. این استارت‌آپ به بیماران کمک می‌کند در زمان و پول خود صرفه‌جویی کنند. زیرا این پروتزها نسبت به نمونه‌های قدیمی در زمان بسیار کوتاه‌تری تولید می‌شوند.

(همچنین بخوانید: دغدغه‌های فعالان چاپ سه‌بعدی)

«جاستین مارکس» (Justin Marks) مؤسس این استارت‌آپ ادعا می‌کند: به زودی فعالیت‌های دندان‌پزشکی به صورت دیجیتال انجام می‌گیرند و تحولات چشم‌گیری در فرآیندهای ترمیم دندان در تمام آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های دندان‌پزشکی رخ می‌دهد.

مارکس در ادامه افزود: هدف ما از اجرای این طرح، حمایت از مسائل مربوط به سلامت دهان و دندان است و تاکنون در این زمینه موفق بوده‌ایم. اکنون بیش از ۱۷۸ میلیون آمریکایی، حداقل یک دندان از دست‌رفته دارند که به دلیل مشکل مالی نمی‌توانند برای درمان اقدام کنند. باعث افتخار ما است که بتوانیم گامی برای حفظ سلامت افراد با استطاعت مالی کم‌تر، برداریم.

پروپلیفی یک جشنواره سالانه است که هرسال بیش از ۸ هزار نفر از کارآفرینان و نوآوران در آن حضور پیدا می‌کنند. در این جشنواره تعداد زیادی از استارت‌آپ‌ها و کمپانی‌های معتبر در طی سخنرانی‌های چندروزه، محصولات خود را معرفی می‌کنند و در پایان جشنواره به کارآفرینان برتر جوایزی اهدا می‌شود.

منبع

(همچنین بخوانید: نخستین نمایشگر سه‌بعدی پزشکی)

برچسب‌ها: استارت‌آپ3DArfonaجهانسلامتچاپ سه‌بعدی
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره هما نعمانی

هما نعمانی