استارت‌آپی برای شرایط بحرانی
دکمه‌ای برای نجات ۸

استارت‌آپی برای شرایط بحرانی

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۱۱:۰۰ | ۴ دقیقه

استارت‌آپ وی‌کر (V -Care) زمانی که افراد دچار استرس شدید می‌شوند به کمک آنها می‌آید.

نوپانا: استارت‌آپ وی‌کِر (V-Care)، براساس یک فناوری مدرن تاسیس شده است و به افراد در شرایط اضطراری کمک می‌کند. این استارت‌آپ که در شهر کلارای هندوستان راه‌اندازی شده است، در نوع خود منحصر به فرد بوده و به افراد این امکان را می‌دهد تا سریعا، درخواست کمک کنند. وی‌کِر در حوادث غیرمترقبه مانند آتش‌سوزی و تصادف و مشکلات جسمی و مورد حمله قرار گرفتن می‌تواند برای افراد نیروهای کمکی بفرستد یا اگر شرایط لازم وجود داشت، به آنها مشاوره دهد.

نحوه کار وی‌کِر

گجت این استارت‌آپ از طرف دولت هند نیز حمایت می‌شود و وی‌کر داده‌های کاربران خود را به‌وسیله آن می‌گیرد. این گجت به اندازه یک کارت اعتباری است و دکمه‌ای روی آن تعبیه شده که با یک بار فشار دادن، شما را به مرکز پاسخگویی وصل می‌کند. مرکز پاسخگویی هم فوراَ به نیاز شما پاسخ می‌دهد و یا در بحران‌های بزرگ، تیم‌های امدادی را به مکان شما می‌فرستد. به گزارش نوپانا، این استارت‌آپ، در مراحل مقدماتی خود تنها به مراکز امنیتی، باشگاه‌ها، مدارس و آپارتمان‌ها خدمات ارائه می‌دهد و قصد دارد در آینده‌ای نزدیک حوزه کاری و توانایی سرویس‌دهی خود را گسترش دهد.

اهمیت وجود این استارت‌آپ

این استارت‌آپ برای  پاسخ فوری به دیسترس افراد راه‌اندازی شده است. دیسترس به شرایطی اطلاق می‌شود که فرد حس می‌کند توانایی خروج از بحران را ندارد و در اکثر مواقع یا تسلیم می‌شود و یا تصمیمات غیرعقلانی می‌گیرد. شاید همین توضیح برای دانستن اهمیت وجود این استارت‌آپ کافی باشد.

در سطح اجتماعی، وجود نهادهای حمایت‌کننده و پاسخگو، سطح اضطراب اجتماعی را پایین می‌آورد و از طرفی صرفه اقتصادی هم دارد. زیرا به بسیاری از بحران‌ها در زمان کوتاهی پاسخ داده می‌شود و همه می‌دانیم که در شرایط بحرانی ثانیه‌ها چقدر تاثیرگذار هستند.

(همچنین بخوانید: در بحران‌ها اینترنت داشته باشید)

برچسب‌ها: استارت‌آپstartupتکنولوژیحوادثجهان
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا