سنجش میزان تمرکز دانشجویان با استفاده از هوش مصنوعی
حضور هوشمند در کلاس درس؛ ۶

سنجش میزان تمرکز دانشجویان با استفاده از هوش مصنوعی

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۱۷:۰۰ | ۲ دقیقه

دانشگاهی در پاریس سعی دارد با استفاده از هوش مصنوعی، از راه دور دانشجویان را مجبور کند به کلاس درس توجه کنند.

نوپانا به نقل از ورج: دانشجویان در کلاس‌های آنلاین با وجود وسوسه شبکه‌های مجازی و بدون حضور معلم به سختی می‌توانند حواس خود را جمع کنند. در همین راستا دانشگاهی در پاریس سعی دارد با استفاده از هوش مصنوعی دانشجویان را مجبور کند تا به کلاس درس توجه کنند.

برهمین اساس از آغاز ماه سپتامبر دو کلاس آنلاین دانشکده اقتصاد ESG با استفاده از نوعی برنامه شناسایی صورت به نام Nestor میزان فعالیت دانشجو در کلاس درس را ارزیابی می‌کند و حتی به آنها هشدار می‌دهد تا هوشیار بمانند.

(همچنین بخوانید: چرا شبکه اجتماعی جدیدی از راه نمی‌رسد؟)

Nestor نرم افزار LCA Learning است که حالت‌های صورت و حرکات چشم را با استفاده از دوربین رایانه ردیابی می‌کند. سپس با تحلیل این ویژگی‌ها میزان فعالیت و حضور ذهن دانشجو در کلاس درس را ارزیابی می‌کند. جالب آنکه این برنامه حتی می تواند به طور خودکار پرسش‌ها و امتحاناتی را ارائه کند. هدف از این کار پرداختن به موضوعاتی است که هنگام تدریس، دانشجو به آنها توجهی نداشته است.

(همچنین بخوانید: کلاس درس در تلفن همراه شما)

برچسب‌ها: هوش مصنوعیاستارت‌آپAIآموزشتکنولوژیNestoronline courseonline class
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.