آزمایش موفق اولین هواپیمای برقی و عمودپرواز
شرکت لیلوم هواپیماهای شهری می سازد؛ ۶.۵

آزمایش موفق اولین هواپیمای برقی و عمودپرواز

توسط تحریریه نوپانا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۴ - ۱۵:۰۰ | ۴ دقیقه

نهایت سرعت هواپیمای لیلیوم، ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و می‌تواند با یک بار شارژ نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر را طی کند.

نوپانا به نقل از زومیت: مهندسان لیلیوم به‌ تازگی اعلام کرده‌اند تست‌های عملی محصول خود را با موفقیت به پایان رسانده‌اند. این هواپیما، اولین وسیله‌ هوانوردی جهان است که با پیشرانه‌ الکتریکی، عمل بلند شدن و فرود آمدن عمودی (VTOL) را انجام می‌دهد. این نمونه‌ اولیه، فعلا توانایی حمل ۲ سرنشین دارد، اما به ‌صورت کنترل از راه دور آزمایش شده است. شرکت لیلیوم، چند ماه پیش از پروژه‌ خود برای تولید یک هواپیمای برقی عمود پرواز، با رسانه‌ها صحبت کرد و حالا، از تولید تجاری آن تا یک سال دیگر خبر می‌دهد.

این هواپیما، دارای ۳۶ موتور الکتریکی کوچک است که ۱۲ عدد از آن‌ها روی هر یک از بال‌ها قرار گرفته‌اند و برای مانور این وسیله و دور زدن‌ آن هم کاربرد دارند. عمل بلند شدن و نشستن هواپیما، توسط کامپیوتر و کاملا خودکار انجام می‌شود. نهایت سرعت هواپیمای لیلیوم، ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و می‌تواند با یک بار شارژ نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر را طی کند. لیلیوم از ایمنی محصول خود اطمینان دارد و برای هرکدام از ۳۶ موتور، تجهیزات جداگانه‌ای قرار داده است تا در صورت خرابی یک قسمت، باقی موتورها به فعالیت خود ادامه دهند. باتری‌های این هواپیما نیز در چند گروه طراحی شده‌اند.

(همچنین بخوانید: تاکسی‌های قایقی که روی آب پرواز می‌کنند)

آنچه بیش از همه ابتکار شرکت لیلیوم را جذاب جلوه می‌دهد، امکان استفاده از آن به‌ عنوان یک وسیله‌ حمل‌ونقل شهری است. از سوی دیگر، این وسیله می‌تواند همانند برند تسلا که مشوق صنعت خودروی جهان در ساخت خودروهای الکتریکی بود، پیش‌درآمدی بر تولید هواپیماهای برقی با هزینه‌ ساخت پایین و بدون آلودگی محیط باشد.

دانیل ویگناند، مدیر و صاحب شرکت لیلیوم می‌گوید: علاقه‌ جامعه‌ جهانی به استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل که حداقل آلایندگی را به همراه داشته باشند، هر روز بیشتر می‌شود. آلودگی صوتی و ترافیک خودروهای امروزی، فضای شهرهای ما را ناخوشایند کرده است. هواپیمای لیلیوم محیط زیست را آلوده نمی‌کند و از این نظر، کم‌نظیر است. علاوه بر پاک بودن، این وسیله به حداقل فضا جهت فرود و بلند شدن نیاز دارد.

شرکت لیلیوم، پس از آزمایش موفقیت‌آمیز محصول دوسرنشینه‌ خود، طراحی یک نسخه‌ی ۵ صندلی و مناسب استفاده به‌عنوان تاکسی هوایی را شروع کرده است. قیمت نهایی هواپیمای لیلیوم هنوز مشخص نیست.

(همچنین بخوانید: تاکسی پهبادی آماده تست شد)

برچسب‌ها: تکنولوژینوآوریحمل‌و‌نقل
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره تحریریه نوپانا

نوپانا وب‌سایتی برای بررسی و تحلیل آخرین رویدادهای زیست‌بوم کسب‌و‌کارهای نوپا و کارآفرینی است. این وب‌سایت با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی، حمایت از زیست‌بوم استارت‌آپی و افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه‌های مربوطه فعالیت می‌کند.