تفاوت استارت‌آپ و کسب‌وکارهای کوچک
«یا بزرگ شو یا کنار برو»؛ ۸

تفاوت استارت‌آپ و کسب‌وکارهای کوچک

توسط محمد پویا | ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۱۱:۰۰ | ۳ دقیقه

نگاه موسسان به چگونگی رشد استارت‌آپ، نقطه تفاوت آنها با شرکت‌های کوچک است.

نوپانا: هرچه یک شرکت دیجیتالی بزرگ‌تر شود، مرز بین آن شرکت و استارت‌آپ‌ها نامشخص‌تر می‌شود. بین یک شرکت در شهری گمنام و یک کسب‌وکار نوپا که در سیلیکون‌ولی به دنبال جذب سرمایه است، می‌توان تفاوت‌های زیادی دید. اما در برخی موقعیت‌ها درک چنین تفاوتی به این سادگی نیست.

هرچه یک شرکت به سمت دیجیتالی شدن و کسب‌وکار خلاقانه پیش برود به استارت‌آپ‌ها شباهت بیشتری پیدا می‌کند. اما با شناخت نکاتی می‌توان در نهایت تشخیص داد که کدام‌یک استارت‌آپ هستند و کدام‌ کسب‌وکاری کوچک. راه‌اندازی هر شرکتی سخت است و خطرهایی دارد. هر شرکتی ممکن است روزی کوچک باشد و بزرگ‌تر شود بنابراین هر شرکتی به دنبال مدیران بااستعداد و راهبری جسور است.

تمایل به بزرگ شدن یا ثبات کاری

استارت‌آپ‌ها برای بزرگ شدن و رشد سریع، بلندپروازی بیشتری از خود نشان می‌دهند. سرمایه‌گذاری‌ می‌کنند تا در آینده ثمره‌ آن را برداشت کنند. آنها با این شعار زنده‌اند: بزرگ شو یا کنار برو. جهان را تغییر بده. شرکت‌های کوچک این‌گونه به مسائل نگاه نمی‌کنند. آنها به دنبال فتح قله‌ها نیستند. اگر ریسک می‌کنند، بسیار محدود و موقت دست به این کار می‌زنند و هرگز منافع خود را به خطر نمی‌اندازند. آنها سرعت رشد زیادی ندارند و معمولاً در وضعیت ثابتی می‌مانند.

در نتیجه می‌توان نگاه موسسان به رشد و سرعت رشد کسب‌وکار را اساس قضاوت گذاشت. برخی از استارت‌آپ‌ها نمی‌توانند سریع رشد کنند و ممکن است مدت‌ها در وضعیتی ثابت بمانند. آنها تا زمانی که دوباره در روند ابتدایی خود قرار نگیرند، یک کسب‌وکار معمولی محسوب می‌شوند.

(همچنین بخوانید: مدیریت رشد سریع استارت‌آپ)

برچسب‌ها: استارت‌آپکسب‌و‌کارشرکتsmall businessرشد
به اشتراک بگذارید: تلگرام توییتر لینکدین لینک کوتاه:

درباره محمد پویا

محمد پویا